kadll17 píše:Z etudy č.75 mám pocit jak kdyby to Martin hrál bez metronomu a teprve po pořízení nahrávky dodal metronom a dopsal k tomul noty...
A teď to na nás chce zkoušet!
No..hele...
...snad se neurazíš, když si troufnu říct, že jsi nejspíš zatím až tolik moc věcí v životě do not nezapisoval.. Jinak bys velmi dobře věděl, že nahrát si nějaké libovolné rytmicky volné a členitější struktury a ty pak odchytávat z nahrávky uchem a zapisovat je do not je práce
200 x obtížnější a hlavně
otravnější, než nejdřív něco takového napsat a pak ze zápisu zahrát.. Konečně nic ti nebrání to zkusit
Tím nechci říct, že ty etudy nejsou relativně těžké, sám jsem si ty finální před nahráváním musel taky obehrát, než jsem to pro nahrávku na CD pustil, jako že aspoň "dobrý"
Takže vůbec to není tak, že jako "Vajgl všechny etudy z té knížky vysmrkne naprosto dokonale a bezchybně s levou rukou pod pravou nohou v pět ráno - řídíce při tom Mitsubischi Carisma v 180km/h na mokrém povrchu"
To teda rozhodně ne.. Ale myslím, že o tom žádná učebnice (především) není.. Je to celé o chuti zkusit záležitosti někam posunout a tak..
Trošku mě mrzí, že místo aby se někdo do té věci zkusil trochu ponořit, pořád se tu jen objevují fantastičtější a fantastičtější teorie. Já jsem spíš čekal, že si někdo třeba tu 75. etudu aspoň zkusí
přečíst a pak by zjistil, že ve
13. taktu je
tisková chyba -ta šestnáctinová pomlka je v tom taktu už nějak navíc, ne?
Ale to nikdo nezaregistroval..
Nebo jsem třeba čekal, že spustíme debatu o tom, proč je v některých etudách v té knížce nestandardně
přecházeno z osminového do čtvrťového pulsu na bpm, když běžně to bývá tak, že je dělení not pro bpm zachováno nehledě na čtvrťový nebo osminový typ taktu.. Ale s touto otázkou taky nikdo nepřišel
Podotýkám, že tohle tisková chyba není
a je to záměr, o kterém bych se třeba rád pobavil, ale nějak jsme k OBSAHU těch etud nějak v (jinak už docela široké
) debatě nedospěli.
No, abychom z toho zase nedělali nějakou kauzu, já bych řekl, že jsem to možná prostě celé blbě odhadl a ta soutěž na HUVELu byla z mé strany p..čovina, na kterou se bude nejlepší vykašlat.. Nemá význam nutit do čehokoli někoho, kdo o to v podstatě sám nejeví aktivní zájem (tím nechci říct, že by takoví-naštěstí-nebyli..), nebo to pro svůj život nepotřebuje, nebo k této fázi (předem se omlouvám za ten relativní výraz).....................
nedospěl.
Třeba dám na závěr toho odpoledního semináře nějakou sporadičtější etudu sám, třeba tu 75?
a předpokládám, že to (vzhledem k tomu, že už se k nacvičení do čtvrtka těžko dostanu
) bude pěkně zašuchtaná interpretace
. Ale třeba tím padne jedno zbytečné tabu a představy o "nehratelnosti, akademičnosti a já nevím co tu už všechno padlo v téhle záležitosti za výrazy...
takže tím bych to asi uzavřel. Jo a pokud chcete vidět, jak vypadají
skutečně těžké noty, klikněte si na přílohy. Možná vám to pohled na ty mé nebohé etudy trochu zrelativizuje