Průměry (je lepší malej nebo velkej?)
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 82
- Registrován: 04 led 2006 14:38
- Bydliště: Hradiště, okr. Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Průměry (je lepší malej nebo velkej?)
Chystám se přesedlat z velkých průměrů na malé. Mají podle mně lepší zvuk. Řeším jen jestli 14" buben pořídit jako floor tom nebo jako tom tom, tj. zavěšený. U zavěšených mám zkušenost se špatnou manipulací, protože je většinou na stojanu od ride. Když posunu buben, posune se i činel atd. Poraďte. Díky.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 82
- Registrován: 04 led 2006 14:38
- Bydliště: Hradiště, okr. Teplice
- Kontaktovat uživatele:
A myslíš, že jsou opravdu lepší ty malý průměry? Teď mám 12", 13" a 16" a mezi prvním a druhým mi přijde malý rozdíl a pak zase až šestnáctka. Ty kotle jsou vůbec málo výrazný se mi zdá. A špatně se laděj a tak vůbec. Takže asi opravdu vezmu ty menší. Když budou všechny jako tom tomy, tak je zase výhoda, že si celou sestavu můžeš posunout doleva, přidat kotel a tak. Tak nevim. A mít hromadu nějakých stojanů tam taky nechci. Asi to budu muset vyřešit nějakýma značkama, abych to pokaždý nastavila stejně.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 82
- Registrován: 04 led 2006 14:38
- Bydliště: Hradiště, okr. Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Jednak nehraju jenom v metalový kapele, takže to je jeden důvod. Druhnak se dá i na těch malých průměrech udělat dobrý zvuk do metalu. Skoro bych řekla, že i lepší. Jsou výraznější. Ono s tou hloubkou to nezáleží jen na průměrech, ale i na dřevu a blánách. Já jsem na těch mých tamách měla jako první blány pískový ambassador a vůbec to nemělo hloubky. I když jsem to podladila. A taky je dobrý, pokud je podladěný kytarista a basák, aby byly vylišený bicí. Jinak to splívá a ze škopků stejně není slyšet nic. Já zjišťuju, že ta šestnáctka - pokud se nezvučí - tak hrozně zaniká. Takže se asi bez ní obejdu.
Menší bubny jsou pronikavější. Tom 8" jsem při nahrávání ani nemusel zvučit a stejně prolezl. Kotel bez nazvučení neuslyšíš. Také si myslím, že větší průměry se hůře ladí a zvučí. Pořídil bych si 10, 12, 14 a jako alternativu možná ještě ten 16, pro případ potřeby. To jsou nejuniverzálnější rozměry. Hrají na ně všichni a asi vědí proč. Vůbec nechápu kde se vzaly ty rozměry 12, 13, 16, proč to tak všichni dělají, když trend zmenšování průměrů trvá již několik let.
Jinak šlapák 22 je ok, ale i do metalu stačí 20, když se dobře nazvučí. Bude možná ostřejší, koncentrovanější a čitelnější. Příliš basů na šlapáku je v metalu zbytečnost, zanikne to a udělá větší zvukovou kouli, na druhou stranu v nemetalové kapele se z toho dá dostat basů dostatek.
Jinak šlapák 22 je ok, ale i do metalu stačí 20, když se dobře nazvučí. Bude možná ostřejší, koncentrovanější a čitelnější. Příliš basů na šlapáku je v metalu zbytečnost, zanikne to a udělá větší zvukovou kouli, na druhou stranu v nemetalové kapele se z toho dá dostat basů dostatek.
-
- R. I. P.
- Příspěvky: 4193
- Registrován: 29 srp 2004 16:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Určitě můžu doporučit menší průměry, jak říkáš, skok mezi 12 13 je malý a u ne úplně nejlepších bicích to prostě nejde naladit tak, aby to hrálo a zároveň aby tam byl větší skok... A nebo bych klidně zkusil třeba 12 14 16 nebo 10 13 16, to jak je libo... Ale sám za sebe bych soupravu 12 13 16 určitě nechtěl.
-
- Řečník Sféry
- Příspěvky: 571
- Registrován: 27 bře 2006 11:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tohle jsem chtěl napsat - do posledního puntíku nemůžu víc souhlasit.Radim píše:Menší bubny jsou pronikavější. Tom 8" jsem při nahrávání ani nemusel zvučit a stejně prolezl. Kotel bez nazvučení neuslyšíš. Také si myslím, že větší průměry se hůře ladí a zvučí. Pořídil bych si 10, 12, 14 a jako alternativu možná ještě ten 16, pro případ potřeby. To jsou nejuniverzálnější rozměry. Hrají na ně všichni a asi vědí proč. Vůbec nechápu kde se vzaly ty rozměry 12, 13, 16, proč to tak všichni dělají, když trend zmenšování průměrů trvá již několik let.
Jinak šlapák 22 je ok, ale i do metalu stačí 20, když se dobře nazvučí. Bude možná ostřejší, koncentrovanější a čitelnější. Příliš basů na šlapáku je v metalu zbytečnost, zanikne to a udělá větší zvukovou kouli, na druhou stranu v nemetalové kapele se z toho dá dostat basů dostatek.
Taky absolutně nechápu, proč se všichni bojej malejch kopáků. Zahrál jsem si i na 18ku a byl to výborný. Pokud s basama vypomůže basák, tak je naopak malej kopák výhoda, protože prolítne hudbou jak střela z pistole.
Eště bych dodal, že je to všechno věc vkusu. Nejde říct, co je "lepší"...
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1882
- Registrován: 17 kvě 2005 12:57
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
já teda nevím, jsem v tomhle trošku skeptik, mám vlastní 24" a mám možnost v jedné zkušebně hrát i na 20", mno já bych do toho nešel. ne teda, že by ten 20" byl tak hrozný, ale s tou čtyřiadvacítkou to prostě srovnání nesnese. a ty tomy...já jsem teď udělal poněkud změny ve svém postavení, hodil jsem 8" a 10" do hajzlu, nechal jsem si jen vprostřed 12" + 13" a 16" kotel, a nepřipadá mi, že by to neprolézalo. Naopak, třeba na nejnovější desce Rage (Terrana) mi ty malé průměry přijdou až moc vlezlé a otravují to. A když hraju ve zkušebně na 20", 10", 12", 14", tak 10 ani nehraju...ale to je jen můj názor.
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1289
- Registrován: 14 kvě 2004 19:06
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ja zase moc nepouživam ty hlubši(které vlastně skoro ani nemám) .Nejvíc hraju 8,10,14.
Ale dle mýho 16ka by nebyla vůbec od vĚci.
Co se zavěšení týká-měl jsem kotel na nožičkách a zavěŠenej mi přijde mnohem lepší,protože nasadíš na trn a je to.A to že je na stojanu na ride- to se dá dle mýho dycky poštelovat..moŽná to neni vyhovujici hned,ale pokud používáš standartní polohy,tak no problem.
U těch nožiček mě to fakt sralo,když jedeš na kŠeft...starat se o ně..tahat je...a pak než na kšeftě najdeš tu správnou polohu,bo na nožkách vétšinou nejsou paměti...atd.
Ale dle mýho 16ka by nebyla vůbec od vĚci.
Co se zavěšení týká-měl jsem kotel na nožičkách a zavěŠenej mi přijde mnohem lepší,protože nasadíš na trn a je to.A to že je na stojanu na ride- to se dá dle mýho dycky poštelovat..moŽná to neni vyhovujici hned,ale pokud používáš standartní polohy,tak no problem.
U těch nožiček mě to fakt sralo,když jedeš na kŠeft...starat se o ně..tahat je...a pak než na kšeftě najdeš tu správnou polohu,bo na nožkách vétšinou nejsou paměti...atd.
Já mám 10 12 16 22bd a nemůžu si stěžovat, podle mě je to ok. Žádné velké či malé skoky, je to prostě ok. Malé průměry co sem tak slyšel jsou opravdu energičtější, průraznější, mají svoje kouzlo. To ovšem mají velké průměry taky... Podle mě nestojí za to dělat nějaké extrémy, gor když člověk potřebuje univerzálnější soupravu. Hodně se dá dořešit blánama a zvučením. Na bubnech mám furt převozky (zřejmě něco podobného Ambassador), pohrál sem si s laděním, jemně zatlumil vatou u kraje a hraje to pompézně. Když se vzalo mikrofonem, tak to bylo maso... Až budu mít Emperor, tak to bude úplná kanonáda. Prostě tím chci říct, že z desítky tomu se dá dostat jak tlustej, tak tenkej zvuk...
Jinak ještě uvažuju o dokoupení 14 kotle. Víc se mi zamlouvá na nožkách, ale na stojanu to bude mít taky svoje výhody.
Jinak ještě uvažuju o dokoupení 14 kotle. Víc se mi zamlouvá na nožkách, ale na stojanu to bude mít taky svoje výhody.
- mates
- Správce
- Příspěvky: 2379
- Registrován: 27 kvě 2005 22:54
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ja mam 20" 10,12, 14 zavesenej.
20 kopak je tedy zvukove asi mrdka, utahnout s tim velky band nebo hlasitou kapelou ny zkousce jde ponekud bidne, ale zalezi hlavne na mistnosti, a na konciku je to jedno tam tu praci udela zvukar.
20 kopak ma vyhody ze si muzes dat prechody nizko (ja to tak mam rad, kdyz my snare plynule nevazuje na 10")
10" tomy jsou podle zvukove naprosto vymazleny.
14" tom zavesovat jen na sibenici, aby se tim dala vracet vzdalenost cinelu, pokud zmenis vzdalenost kotliku.
Mam radeji vyssi tony nez hutnost velkych prumeru, mensi jsou i ted v mode - no co dodat, zalezi kdo co chce,ale vim o hodne lidech ktery chteli mermomoci velke prumery a pak presly do malych, nechyla maly ale jeste pro jistotu doplnily soupravu o 16 floor tom.
20 kopak je tedy zvukove asi mrdka, utahnout s tim velky band nebo hlasitou kapelou ny zkousce jde ponekud bidne, ale zalezi hlavne na mistnosti, a na konciku je to jedno tam tu praci udela zvukar.
20 kopak ma vyhody ze si muzes dat prechody nizko (ja to tak mam rad, kdyz my snare plynule nevazuje na 10")
10" tomy jsou podle zvukove naprosto vymazleny.
14" tom zavesovat jen na sibenici, aby se tim dala vracet vzdalenost cinelu, pokud zmenis vzdalenost kotliku.
Mam radeji vyssi tony nez hutnost velkych prumeru, mensi jsou i ted v mode - no co dodat, zalezi kdo co chce,ale vim o hodne lidech ktery chteli mermomoci velke prumery a pak presly do malych, nechyla maly ale jeste pro jistotu doplnily soupravu o 16 floor tom.
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1882
- Registrován: 17 kvě 2005 12:57
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A jsme zase u toho: jeden ma rad holky, druhy zase vdolky. Univerzalni pravidlo neexistuje a mohli bychom se akorat hadat kdo co povazuje za lepsi.drBambus píše:...no 20 kopak by som nebral a to aj za tu cenu, ze by som mal prechody jako volant na scanii:-)
Alena ma ted alespon dostatek nahledu na problematiku malych vs. velkych prumeru. Stejne se ale bude muset rozhodnout jen podle toho co se libi vice ji a za cim se lip citi.
- mates
- Správce
- Příspěvky: 2379
- Registrován: 27 kvě 2005 22:54
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ano spravne ! je to mala mrdka, proste hraje dobre, ale o 2" mene, zvuk ma samozrejme peknej, mekkej mlask, ale samozrejme je slabej a utahnout bez nazvuceni 20-ti clenej big band je potiz, ne nadarmo v minulem stoleti pouzivaly big bandy bez nazvuceni kopaky 24" - 26" palcu. Nebo jeste pouzit tvrdsi a tezsi beater. Ale jak rikam staci mikrofon, zvukar a zvuk jak vino, s krasnou mekkce mlaskovou prdou s kulatymi basy - co vic si prat kde nestaci kopacek dozene to technika a bez nazvucenyho kopaku by jste stejne nechteli hrat.Morbo píše:Řekl jsi právě o svym Sonor Delite 20" kopáku, že je to mrdka???
-
- Řečník Sféry
- Příspěvky: 571
- Registrován: 27 bře 2006 11:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No já vod jistý doby, když vidim, že nebudu mít mikrák u kopáku, nasazuju plastový beatery. To kopák zvýrazní...mates píše: Ano spravne ! je to mala mrdka, proste hraje dobre, ale o 2" mene, zvuk ma samozrejme peknej, mekkej mlask, ale samozrejme je slabej a utahnout bez nazvuceni 20-ti clenej big band je potiz, ne nadarmo v minulem stoleti pouzivaly big bandy bez nazvuceni kopaky 24" - 26" palcu. Nebo jeste pouzit tvrdsi a tezsi beater. Ale jak rikam staci mikrofon, zvukar a zvuk jak vino, s krasnou mekkce mlaskovou prdou s kulatymi basy - co vic si prat :) kde nestaci kopacek dozene to technika a bez nazvucenyho kopaku by jste stejne nechteli hrat.
-
- Pokročilý diskutér Sféry
- Příspěvky: 444
- Registrován: 31 kvě 2006 23:41
- Bydliště: západní čechy
- Kontaktovat uživatele:
myslim ze jedinej neoddiskutovatelnej argument je, ze mensi prumery se lip vozi, nosi a stavi, zvuk je pak otazkou vkusu kazdeho..
ja mam jeden set 20 10 12 14(myslim ze briza, nebo z cehoze se to delali beachcustomy, kdyz jeste nebyli birch?)
a druhej 22 10 12 15(javor) a je to voboji bozi(teda podle me) a ty prvni se vozi lip..
ja mam jeden set 20 10 12 14(myslim ze briza, nebo z cehoze se to delali beachcustomy, kdyz jeste nebyli birch?)
a druhej 22 10 12 15(javor) a je to voboji bozi(teda podle me) a ty prvni se vozi lip..