Zvuk různých typů dřeva
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 lis 2007 21:44
- Bydliště: moravskoslezský kraj
Zvuk různých typů dřeva
Jak už je v nadpise napsáno, zajímalo by mě jaké jsou rozdíly ve zvuku různých typů dřeva(mahagon, javor, bříza, topol,..??). Nikdy jsem neměl příležitost vyzkoušet jiný typ než je bříza... a pokud jsme hrál na něco jinačího, tak o tom ani nevím
Re: Zvuk různých typů dřeva
..tak v tom prípade mi nieje celkom jasné, na čo Ti tá informácia bude..Přejetá veverka píše:...Nikdy jsem neměl příležitost vyzkoušet jiný typ než je bříza... a pokud jsme hrál na něco jinačího, tak o tom ani nevím
..ale vážne.. Odpovedať jednoznačne a jasne sa na to nedá, vo všeobecnosti platí, že javor hrá lepšie "na spodkoch", breza ma výraznejšie nižšie stredy a výšky, buk je "širokopásmový" s vyváženým celým zvuk. spektrom.. O čistom mahagone na bubnoch som zatiaľ nepočul, mám taký pocit, že ten filipínsky kt. sa používa na kombinovanie, s "pravým" asi nijak nesúvisí... na to je tu ale R-stick, ten Ti to rád vysvetlí ako odborník..
africky mahagon...
Ked uz sme pri tych pearloch, nevies pri ktorych konkretne uz pouzivali ten africky mahagon a nie len "vyberove drevo"?
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 2301
- Registrován: 22 srp 2003 13:46
- Bydliště: Brno, Moravská Třebová
2Daniel - mahagonove korpusy muzes mit jen u limitovane edice Masterworks a pak se nekolik vrstev pouziva do kompozice u souprav Reference.
http://www.pearldrum.com/masterworks.asp
u Forum je nehledej
http://www.pearldrum.com/masterworks.asp
u Forum je nehledej
-
- Pokročilý diskutér Sféry
- Příspěvky: 385
- Registrován: 09 úno 2007 01:20
- Bydliště: divoký západ, taky Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Club Rock
no a možná je to na přesun do mahagonu..... ale
jakej myslíte, že je použitej mahagon v sadě Gretsch Catalina Club Rock?
Že tam nejni filipínskej, že ne?
jakej myslíte, že je použitej mahagon v sadě Gretsch Catalina Club Rock?
Že tam nejni filipínskej, že ne?
Aha, takže kdyby vám tady někdo tvrdil, že tam máte africký mahagon, tak se vám bude zvuk líbit, protože to je ten drahej, ale když je to "jen" ten filipínskej, tak to holt hraje levně, že? A co kdybyste více používali uši a nekoukali na ceny a neřešili z čeho to je (protože "to drahé musí hrát zákonitě dobře").
Malý offtopic, nikoli však až tak moc od tématu. Kdekdo z kolegů by chtěl mít DW (usuzuji dle nákresů souprav v profilech) aniž by ty bubny kdy vůbec slyšel, nebo aspoň viděl. Mám celkem čerstvý zážitek dvou kolegů, kteří přinesli půjčená déwéčka do studia a....očekávaný zvukový zázrak se nekonal. Mluvím o profi muzikantech, nikoli o čtvrté metalové lize z Bramborova.
Malý offtopic, nikoli však až tak moc od tématu. Kdekdo z kolegů by chtěl mít DW (usuzuji dle nákresů souprav v profilech) aniž by ty bubny kdy vůbec slyšel, nebo aspoň viděl. Mám celkem čerstvý zážitek dvou kolegů, kteří přinesli půjčená déwéčka do studia a....očekávaný zvukový zázrak se nekonal. Mluvím o profi muzikantech, nikoli o čtvrté metalové lize z Bramborova.
-
- Správce
- Příspěvky: 1579
- Registrován: 11 říj 2006 16:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Africej mahagon by měl produkovat nejvíce basů ze zmiňovaných dřev, vytýká se mu však nedostatek ataku který je nezbytný pro tvrdší hudbu. Filipínskej je sráč, dělali se z něj snad i amati. Pozor na javor, ten taky není pokaždej stejnej, třeba Yamaha tour custom ho nebude mít stejnej jako třeba u maple custom, když ta sada stojí 4x tolik. Pak máš ještě třeba ořech a bubinga, všechny tyhle dřeva produkují hodně basu a mají slušný atak, já třeba používám mapex saturn kde jsou korpusy namíchaný z ořechu a javoru, vždycky podle mě záleží především na té vnitřní vrstvě po který se valí ten zvuk, ta ovlivní barvu nejvíce, to co je venku už mít moc velký vliv nebude.
-
- Řečník Sféry
- Příspěvky: 567
- Registrován: 01 čer 2006 11:55
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No, jestli nekdo z (nejen profi) hracu ceka od jakychkoli bubnu zvukovy zazrak, tak patri spis do te zminene ctvrte ligy naivistu Sorry za offtopicRadim píše:Kdekdo z kolegů by chtěl mít DW (usuzuji dle nákresů souprav v profilech) aniž by ty bubny kdy vůbec slyšel, nebo aspoň viděl. Mám celkem čerstvý zážitek dvou kolegů, kteří přinesli půjčená déwéčka do studia a....očekávaný zvukový zázrak se nekonal. Mluvím o profi muzikantech, nikoli o čtvrté metalové lize z Bramborova.
Kazdopadne pujcit si bubny do studia a nemit je k dispozicii par dnu (lepe tydnu) na zkusebne k seznameni je opravdu velka chyba a naivita ... mne seznamovani s myma DW trvalo tak 2 mesice, kdy jsem mel v rukach vice ladici klic a ruzne druhy blan, nez palicky ...
-
- Řečník Sféry
- Příspěvky: 772
- Registrován: 21 čer 2005 14:06
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
S těma DWčkama jsem si všiml, že jejich zvuk je natolik specifickej že se lidem buď absolutně líbí nebo naopak nelíbí. Záleží kdo co z toho zvuku očekává a jakou má představu. Co se třeba mně týče,tak už nikdy nechci žádnej jinej snare než DW. Ten zvuk mi prostě sedl! Vyrovnanej, přesně podle mého gusta, krásně dřevěně dobře hrající virbl.Radim píše: Malý offtopic, nikoli však až tak moc od tématu. Kdekdo z kolegů by chtěl mít DW (usuzuji dle nákresů souprav v profilech) aniž by ty bubny kdy vůbec slyšel, nebo aspoň viděl. Mám celkem čerstvý zážitek dvou kolegů, kteří přinesli půjčená déwéčka do studia a....očekávaný zvukový zázrak se nekonal. Mluvím o profi muzikantech, nikoli o čtvrté metalové lize z Bramborova.
Co se týče celé soupravy, hodně lidí si stěžuje na tomy . Nevím proč,slyšel jsem hodně názorů na ně a ty tomy padaly ve větách kritiky nejčastěji. Mě samotnýmu nijak nevadí, ikdyž např. od Yamahy recording custom se mi líbily víc.
Co jsem zatím neslyšel vůbec kritizovat je kopák. Myslím, že snad všichni proti němu nic neměli...
-
- Pokročilý diskutér Sféry
- Příspěvky: 385
- Registrován: 09 úno 2007 01:20
- Bydliště: divoký západ, taky Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Radime, DW bych nechtěl určitě kvůli tomu, že je to prestižní značka. Prostě jsem je ještě naživo nezkoušel.
Ohledně toho mahagonu takhle reaguju, páč vím, že fil. je naprd, navíc logicky vyplyne, že na dobré sestavy se nedává a afr. "má prý mít" oněch víc basů jak javor - uznávám, zde je schovaná teorie. Ale určitě to zase tolik nežer.
Ohledně toho mahagonu takhle reaguju, páč vím, že fil. je naprd, navíc logicky vyplyne, že na dobré sestavy se nedává a afr. "má prý mít" oněch víc basů jak javor - uznávám, zde je schovaná teorie. Ale určitě to zase tolik nežer.
No jo, tak já už nežeru Jen mě to tak praštilo přes oči a bohužel nebylo to poprvé, kdy jsem si všiml, že než samotný zvuk tady lidi řeší prestiž něčeho. Sám jsem měl dříve Artstary z filip. mahagonu a za ty peníze to průser nebyl, jen se holt musely poladit.
A ta DéWéčka jsem nechtěl shazovat, jen dávám příklad, že se považují za absolutní top, ale nikdo pořádně neví proč (až na pár jednotlivců). Samozřejmě půjčit si bubny do studia bez předchozího seznámení není moc chytré, to je mi jasné.
A ta DéWéčka jsem nechtěl shazovat, jen dávám příklad, že se považují za absolutní top, ale nikdo pořádně neví proč (až na pár jednotlivců). Samozřejmě půjčit si bubny do studia bez předchozího seznámení není moc chytré, to je mi jasné.
Myslím, že DW treba chápať ako filozofiu. Nieje to len o bubnoch (konštrukcia, materiál, zvuk), ale aj HW, a celkovej tej custom myšlienke.. ale... Zvukovo sa im vyrovná kopec high end bubnov, to dielenské vypracovanie je tiež typicky "Americké" a -po pravde- to čo som mal ja, malo svoje "drobné mušky".. Uvedené nemá ambíciu spochybňovať kvalitu a postavenie, len poukázať na to, že nikto nieje dokonalý..
Súhlasím ale s Radimom, že kopec ľudí používa viac oči ako uši a ide po značke. Nič proti tomu, len hrozia stratené ilúzie a sklamanie typu: " Ku...va, prečo to tomu Bozziovi hrá lepšie než mne!!??"..
Súhlasím ale s Radimom, že kopec ľudí používa viac oči ako uši a ide po značke. Nič proti tomu, len hrozia stratené ilúzie a sklamanie typu: " Ku...va, prečo to tomu Bozziovi hrá lepšie než mne!!??"..
-
- Diskutér Sféry
- Příspěvky: 120
- Registrován: 15 led 2007 03:51
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
no to je fakt, já jsem si měl možnost DW díky laskavosti I. Honajzera z drumcenter.cz půjčit na pár dní a mít tak vedle sebe DW a OAK custom...a jak to dopadlo? i když jsou oak velmi dobré bicí ve své cenové kategorii, DW mě svým zvukem okouzlily tak, že OAKy jsou prodány a já jsem pokorně usedl za "příšerně nádherné" DW. Je to čistě subjektívní názor.onehalph píše: No, jestli nekdo z (nejen profi) hracu ceka od jakychkoli bubnu zvukovy zazrak, tak patri spis do te zminene ctvrte ligy naivistu Sorry za offtopic
Kazdopadne pujcit si bubny do studia a nemit je k dispozicii par dnu (lepe tydnu) na zkusebne k seznameni je opravdu velka chyba a naivita ... mne seznamovani s myma DW trvalo tak 2 mesice, kdy jsem mel v rukach vice ladici klic a ruzne druhy blan, nez palicky ...
to už ale (objektívne) porovnávame Fabiu 1.2 HTP s Learjetom .. ..konkrétne v tomto prípade je to zvukové "víťazstvo" DW jasné dávno predtým, než sa súťaž vôbec začala...mupet píše: no to je fakt, já jsem si měl možnost DW díky laskavosti I. Honajzera z drumcenter.cz půjčit na pár dní a mít tak vedle sebe DW a OAK custom...a jak to dopadlo? i když jsou oak velmi dobré bicí ve své cenové kategorii, DW mě svým zvukem okouzlily tak, že OAKy jsou prodány a já jsem pokorně usedl za "příšerně nádherné" DW. Je to čistě subjektívní názor.
-
- Diskutér Sféry
- Příspěvky: 120
- Registrován: 15 led 2007 03:51
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
hm, no to jsi mě teď trochu dostal... není to moc přehnané přirovnání?...já mám za to, že oaky nejsou špatné bicí nebo na ně spousty známých bubeníků hrají jen z čistě marketingových důvodů firmy yamaha?..nemyslím to zledrmr píše: to už ale (objektívne) porovnávame Fabiu 1.2 HTP s Learjetom .. ..konkrétne v tomto prípade je to zvukové "víťazstvo" DW jasné dávno predtým, než sa súťaž vôbec začala...
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1289
- Registrován: 14 kvě 2004 19:06
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
To sou zase srovnání...DW s yamátou hehe....je to prostě moderní zvuk versus něco"mmmm"....Ty yamahy něco do sebe maj,aŤ už vyráběj i motorky nebo ne....zvuk neni třeba přiliŠ hlasitej...ale myslim,že tam je nĚco osobitého,co stojí k zamyšlení....ale srovnávat DWčka za 80klacanů s yamátama,který sežente z druhý ruky za 40 je fajne...Třeba mě osobně přijde yamaha precizní práce,vůbec se neni třeba čeho bát.Nejsou to prostě odfláklé bubny,od šroubů,přes závity až po tom holder.VŠechno krásnĚ pasuje,je to multifukční, absolutně funkční, precizní, variabilní jako pohodička.Mam yamahy podle všeho staré tak 10-15let a ta mechanika je jak nová,opravdu precizní,žádné vůle nikde a navic ač je to 10let staré,tak to může konkurovat moderním značkám-ve své variabilitě,možnostech atd...a jeŠtĚ min.deset let konkurovat bude moct.Je mi jasné,kdybych vedle postavil DW tak to bude něco jiného.Ale i tak mi přijdou yamahy více osobnější..musí se ty bubny chvilku poznávat,ohmatávat a udĚlat si na to názor,najit si k nim vztah...to s DWčkama k tomu přijdeš....uděláš uaaa..a boucháš a konec,víŠ Že máš špičku za drahej peníz a taky se to tak chová...kdežto moje džamahy,to se každou chvilku nestačim divit,co se s tím zvukem dá udělat...jak se dá mechanika různě pokroutit,jako pecka....u dw mi tohle přijde samozŘejmé ,když za ně človĚk dá takovej balik a pak se vlastně nemá Čemu divit.
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 16 zář 2005 14:17
- Bydliště: Únětice
- Kontaktovat uživatele:
A nyní si položme naprosto zásadní otázku. Co jsou to dobré bubny?
Pokud bereme soupravy od cca 40ti klacků nahoru, tak jsou bez vyjímky kvalitně zpracované. Vynechejme estetiku, protože ta na zvuk nemá žádný vliv. Dostaneme se k tomu, že dobré kýble jsou takové kýble, které se nám líbí a se kterými jsme zvukově spokojeni. Z toho vyplývá, že si nikdy nekoupím DW, protože nesplňují moji představu o tónu, který se mi líbí. Naopak velice rád sáhnu po Recordingách klidně z druhé ruky, protože ty se mi líbí mnohem víc než zmíněné DW (mluvím o javorové verzi, břízu jsem ještě neslyšel)... Stejně tak si nekoupím Paisty, protože mám raději o polovinu levnější turky. Bubny jsou věc vkusu.
Pokud bereme soupravy od cca 40ti klacků nahoru, tak jsou bez vyjímky kvalitně zpracované. Vynechejme estetiku, protože ta na zvuk nemá žádný vliv. Dostaneme se k tomu, že dobré kýble jsou takové kýble, které se nám líbí a se kterými jsme zvukově spokojeni. Z toho vyplývá, že si nikdy nekoupím DW, protože nesplňují moji představu o tónu, který se mi líbí. Naopak velice rád sáhnu po Recordingách klidně z druhé ruky, protože ty se mi líbí mnohem víc než zmíněné DW (mluvím o javorové verzi, břízu jsem ještě neslyšel)... Stejně tak si nekoupím Paisty, protože mám raději o polovinu levnější turky. Bubny jsou věc vkusu.