Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 26 pro 2007 13:46
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
zdravím, jen by mě zajímalo, jaký mají vliv na zvuk vrtané korpusy, všechna pro a proti případně jaké máte s nimi zkušenosti dík
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1133
- Registrován: 13 říj 2008 22:36
- Bydliště: Hodslavice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
U me rozhodne takhle
Vrtane treba na zpusob amati ze je holder v bubnu ne
Vrtane na zpusob Mapex Q ze jsou jen sroubky ktere drzi uchyt na holder je v klidu
a nevrtane zpusob zase treba Mapex QR pod muslema je parada ale treba u mych premieru je optimouth mezi musli a rafkem na sroubu coz je dobre ale ma to chybu v nestabilnosti proto jsem dal 14"tku kotel na nozky asi tak
Vrtane treba na zpusob amati ze je holder v bubnu ne
Vrtane na zpusob Mapex Q ze jsou jen sroubky ktere drzi uchyt na holder je v klidu
a nevrtane zpusob zase treba Mapex QR pod muslema je parada ale treba u mych premieru je optimouth mezi musli a rafkem na sroubu coz je dobre ale ma to chybu v nestabilnosti proto jsem dal 14"tku kotel na nozky asi tak
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 26 pro 2007 13:46
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1133
- Registrován: 13 říj 2008 22:36
- Bydliště: Hodslavice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
to ma stejne uchyceni jako Qcka pokud se nemylim s takze dobre ale QRka jsou uchycene lip
- VladikS
- Pokročilý diskutér Sféry
- Příspěvky: 235
- Registrován: 10 črc 2009 19:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
V tomhle se dělej názory mezi:
1) Lidi kteří říkají, že buben pak lépe rezonuje/zní, když není nikde narušenej korpus.
2) Lidi kteří říkají že to je úplně jedno, protože to ucho nikdy nepozná a rezonanci pak budeš kvuli zvukařům stejně zatlumovat nebo ti ji stáhne gatem.
Fakt je ale ten, že i když to třeba ucho nepozná, tak ve studiu, když ten zvuk začneš vytahovat a porovnáš ho na nějakym zařízení, tak může bejt bohatší, hutnější. Do extrému je nevrtání korpusů dotaženo u těhle bicích http://www.zvuk-svetla.cz/shop/product/ ... herry-fade který nemaj v korpusech jedinou dírku - to už musí mít asi docela solidní efekt. A navíc jsou nevrtaný korpusy teď v módě, nevrtaný dlouhy kopáky jsou "cool"
1) Lidi kteří říkají, že buben pak lépe rezonuje/zní, když není nikde narušenej korpus.
2) Lidi kteří říkají že to je úplně jedno, protože to ucho nikdy nepozná a rezonanci pak budeš kvuli zvukařům stejně zatlumovat nebo ti ji stáhne gatem.
Fakt je ale ten, že i když to třeba ucho nepozná, tak ve studiu, když ten zvuk začneš vytahovat a porovnáš ho na nějakym zařízení, tak může bejt bohatší, hutnější. Do extrému je nevrtání korpusů dotaženo u těhle bicích http://www.zvuk-svetla.cz/shop/product/ ... herry-fade který nemaj v korpusech jedinou dírku - to už musí mít asi docela solidní efekt. A navíc jsou nevrtaný korpusy teď v módě, nevrtaný dlouhy kopáky jsou "cool"
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1289
- Registrován: 14 kvě 2004 19:06
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
MUselo by se asi posuzovat ty stejný bubny jak by zněly s nevrtanýma a vrtanýma korpusama.
Tady ty sleishmany sice nejsou vrtaný vůbec nikde, za to mé se ten zvuk třeba nelíbí.
Zatím rozdíl, který já uchem slyším je v zavěšení korpusů.
Pokud je korpus zavěšený volně jako třeba DW, PDP a jiné, kde se korpus může volně pohybovat nahorů a dolů, má buen díky tomuto uchycení slyšitelně větší sustain. Kdežto když jsou bici navrtány a uchyceny přímo, je tam slyšet menší sustain.
Je to i otázkou logiky a dá se to ověřit velmi jednoduše - vezmi volně zavěšený korpus udeř, a potom ho chytni, nebo opři, aby se nemohl zhoupnout a potom udeř, rozdíl podle mě slyší snad každej.
Ale opravdu rozdíl mezi vrtaným a nevrtaným kopákem neslyším, jsou kopáky vrtané, které hrajou blbě, ale jsou i takové, které hrajou jako kráva.
To stejné u nevrtaných.
Takže je to spíš věc marketingu a image. Jde spíš o to, jak bicí hrajou, nerozhodoval bych se podle toho jestli jsou vrtaný nebo ne, ale podle zvuku
Tady ty sleishmany sice nejsou vrtaný vůbec nikde, za to mé se ten zvuk třeba nelíbí.
Zatím rozdíl, který já uchem slyším je v zavěšení korpusů.
Pokud je korpus zavěšený volně jako třeba DW, PDP a jiné, kde se korpus může volně pohybovat nahorů a dolů, má buen díky tomuto uchycení slyšitelně větší sustain. Kdežto když jsou bici navrtány a uchyceny přímo, je tam slyšet menší sustain.
Je to i otázkou logiky a dá se to ověřit velmi jednoduše - vezmi volně zavěšený korpus udeř, a potom ho chytni, nebo opři, aby se nemohl zhoupnout a potom udeř, rozdíl podle mě slyší snad každej.
Ale opravdu rozdíl mezi vrtaným a nevrtaným kopákem neslyším, jsou kopáky vrtané, které hrajou blbě, ale jsou i takové, které hrajou jako kráva.
To stejné u nevrtaných.
Takže je to spíš věc marketingu a image. Jde spíš o to, jak bicí hrajou, nerozhodoval bych se podle toho jestli jsou vrtaný nebo ne, ale podle zvuku
Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
Zajímalo by mě, kdyby si někdo z nás sedl za nalazený bicí se zavázanýma očima, co by poznal. Často mám pocit, že hledání rozdílů je jen konstrukce naší mysli.
O sobě si nedělám žádné velké iluze. Zkuste se zamyslet: přijdu se zavázanýma očima k soupravě, zahraju si tak, abych do sebe trochu dostal jejich zvuk. Poznám co je to za dřevo? Vrtaný, nevrtaný? Jsou ty činely 2002 nebo Alpha? Je to Eliminator nebo jen P-120? Je to Vic Firth nebo Balbeks? Tímhle testem bych podrobil i kytaristy a další, abychom věděli, jestli vůbec něco poznáme, nebo jestli si jen tak vymýšlíme. CO Vy všichni na to? Možná jsem to měl otevřít jako nový téma.
O sobě si nedělám žádné velké iluze. Zkuste se zamyslet: přijdu se zavázanýma očima k soupravě, zahraju si tak, abych do sebe trochu dostal jejich zvuk. Poznám co je to za dřevo? Vrtaný, nevrtaný? Jsou ty činely 2002 nebo Alpha? Je to Eliminator nebo jen P-120? Je to Vic Firth nebo Balbeks? Tímhle testem bych podrobil i kytaristy a další, abychom věděli, jestli vůbec něco poznáme, nebo jestli si jen tak vymýšlíme. CO Vy všichni na to? Možná jsem to měl otevřít jako nový téma.
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1289
- Registrován: 14 kvě 2004 19:06
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
Jako myšlenka je to dobrá. Svým způsobem máš určitě pravdu, prostě furt špekulujeme...
Na druhou stranu rozdíl mezi javorem a břízou si myslím, že bych poznal. Ale zase - musely by to být stejný bicí, nejlépe naladěný stejně. Bříza má podle mě menší sustain a je taková tupější, resp. javor je vřelejší - ale nechci se pouštět do polemik. Ostatní typy dřev bych určitě neuměl identifikovat...ale věřim, že by rozdíly byly...
Rozdíl v kytarách poznám i já. Např. orig fender jazz bass - samozřejmě nepoznám, že jde o jazz bass, ale je to asi jedinná basa u který se mi tak 5x stalo, když jsem byl ve vedlejší místnosti, a basák hrál s kapelou, tak najednou se zaposloucham a říkam si, to zni kurva dobře. Tak se du mrknout vedle a ejhle, jazz bass.
A kytary taky. Značky atd. nemůžu komentovat, ale když přijde jeden a zahraje a po něm přijde druhej a zahraje...a pak přijde někdo kurva dobrej s kurva dobrym nástrojem...tak si říkám, to je kurva dobrý...
Ale dyk u bubnů to je to stejný.
Ale zase se opakuju a končim u toho, já dělim bicí jenom jestli hrajou dobře, nebo blbě. Jestli se mi to líbí nebo ne...to jestli je to zavěšený na věšáku v šatně, nebo na stromě řešim až v posledni řadě spíš z praktických důvodů - možnosti nastavení, ovladatelnosti a image
Na druhou stranu rozdíl mezi javorem a břízou si myslím, že bych poznal. Ale zase - musely by to být stejný bicí, nejlépe naladěný stejně. Bříza má podle mě menší sustain a je taková tupější, resp. javor je vřelejší - ale nechci se pouštět do polemik. Ostatní typy dřev bych určitě neuměl identifikovat...ale věřim, že by rozdíly byly...
Rozdíl v kytarách poznám i já. Např. orig fender jazz bass - samozřejmě nepoznám, že jde o jazz bass, ale je to asi jedinná basa u který se mi tak 5x stalo, když jsem byl ve vedlejší místnosti, a basák hrál s kapelou, tak najednou se zaposloucham a říkam si, to zni kurva dobře. Tak se du mrknout vedle a ejhle, jazz bass.
A kytary taky. Značky atd. nemůžu komentovat, ale když přijde jeden a zahraje a po něm přijde druhej a zahraje...a pak přijde někdo kurva dobrej s kurva dobrym nástrojem...tak si říkám, to je kurva dobrý...
Ale dyk u bubnů to je to stejný.
Ale zase se opakuju a končim u toho, já dělim bicí jenom jestli hrajou dobře, nebo blbě. Jestli se mi to líbí nebo ne...to jestli je to zavěšený na věšáku v šatně, nebo na stromě řešim až v posledni řadě spíš z praktických důvodů - možnosti nastavení, ovladatelnosti a image
- VladikS
- Pokročilý diskutér Sféry
- Příspěvky: 235
- Registrován: 10 črc 2009 19:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
svata pravdaHugo Bos píše:.. jsou kopáky vrtané, které hrajou blbě, ale jsou i takové, které hrajou jako kráva.
To stejné u nevrtaných. ...
-
- Řečník Sféry
- Příspěvky: 789
- Registrován: 17 bře 2005 18:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
... no a vidis, ja si zrovna vybral brizu proto, ze ma vetsi attack (tzn. min tupa nez javor) - jinak s ostatnim souhlasim (a z tech duvodu mam taky prave brizu)...Hugo Bos píše:... Bříza má podle mě menší sustain a je taková tupější, resp. javor je vřelejší...
A co se tyka vrtanych/nevrtanych kopaku - je to jedno, jen nevrtany jsou (podle me) opravdu vic "cool"
Ale zase nemuzu souhlasit, ze delsi kopaky by byly delsi jen pro to, ze to je "cool" - ono to ma opravdu lepsi zvuk a i reakce (bohuzel mam jen kratkej 22''x17.5'', takze nemuzu soudit podle sebe, ale to, co pisu je z "vyzkumu" nekoho jineho)...
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1133
- Registrován: 13 říj 2008 22:36
- Bydliště: Hodslavice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
a nakonec by vsichni hrali na staggyDNK píše:Zajímalo by mě, kdyby si někdo z nás sedl za nalazený bicí se zavázanýma očima, co by poznal. Často mám pocit, že hledání rozdílů je jen konstrukce naší mysli.
O sobě si nedělám žádné velké iluze. Zkuste se zamyslet: přijdu se zavázanýma očima k soupravě, zahraju si tak, abych do sebe trochu dostal jejich zvuk. Poznám co je to za dřevo? Vrtaný, nevrtaný? Jsou ty činely 2002 nebo Alpha? Je to Eliminator nebo jen P-120? Je to Vic Firth nebo Balbeks? Tímhle testem bych podrobil i kytaristy a další, abychom věděli, jestli vůbec něco poznáme, nebo jestli si jen tak vymýšlíme. CO Vy všichni na to? Možná jsem to měl otevřít jako nový téma.
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
obecně platí, čím míň železa a víc dřeva tím líp - obrazně, přičemž ne vždy je míň železa žádoucí (např. edge snare od DW atd.....) ovšem jedná-li se o rezonanci, pak je samozřejmě lepší jeden materiál a s co nejmenším kontaktem rozdílnýho materiálu - příklad, oblikni tělo kotle svetrem, bouchni do něj a porovnej rezonanci s neoblečeným kotlem - jenže pak se hodně jedná o rozmístění vstyčných ploch rozdílných materiálů - což když člověk umí vyzkoušet, nebo propočítat pak to klidně může bejt z čehokoliv (např. Tamburo drums a jejich hrany z ABS plastů - všimnul si někdo že maj menší rezonanci???- blbost, hrajou jako prase). otázkou je, jak je to celkově udělaný, kde je ta díra na uchycení, kde sou mušle atd... např. při stavbě okruhový plachetnice to nejde jen tak, že prostě někam připevníš stěžeň, když ho umístíš blbě, ta loď ti i pojede blbě, podobně je to u stavby bubnů. podle mě víc jak vrtanej nebo nevrtanej korpus ovlivní zvuk, výběr a kvalita materiálů. když vyrobíš buben z jahodovýho dříví a vyrobíš ho dokonale (viz repase amati tomů, kterou např. dělal ivo honajzr), nikdy nebudeš mít ten zvuk co bude mít buben provrtanej skrz na skrz z kvalitního materiálu (např. OCDP a jejich ementálovitý bubínky). no a pak je tu otázka marketingu - rezonance = i dozvuk, tak proč se dnes dělaj blány s dírkama??? (evans HD dry apod.) ty naopak rezonanci zkracují a zvyšují atak, podobně jsou stavěný např. něterý bubny nejen u OCDP - myslím, že nebude trvat dlouho a výrobci přijdou s děravým kopákem, jako s nejnovějším fíglem (ostatně DW to dělalo už před dvanácti lety, sám sem na jedny hrál - a hrálo to jak prase). takže kdo bude první? ha marketéři, kdo se toho chytne????
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1289
- Registrován: 14 kvě 2004 19:06
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
Jo souhlasim, že attack u břízy je lepší než u javoru. To jsem se blbě vyjadářil - ale zároveň mi přijdou tupější, jestli i rozumíš(ne tak vřelé)Sheafraidh píše: ... no a vidis, ja si zrovna vybral brizu proto, ze ma vetsi attack (tzn. min tupa nez javor) - jinak s ostatnim souhlasim (a z tech duvodu mam taky prave brizu)...
A co se tyka vrtanych/nevrtanych kopaku - je to jedno, jen nevrtany jsou (podle me) opravdu vic "cool"
Ale zase nemuzu souhlasit, ze delsi kopaky by byly delsi jen pro to, ze to je "cool" - ono to ma opravdu lepsi zvuk a i reakce (bohuzel mam jen kratkej 22''x17.5'', takze nemuzu soudit podle sebe, ale to, co pisu je z "vyzkumu" nekoho jineho)...
Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
Často přemýšlím, jak májí vyřešený třeba Sonory 503 zavěšení tomů na ten trn, že v korpusu jse držák přišroubován jen dvěma nebo třemi šrouby. Je to asi hloupá otázka, ale proč se výrobci u vyšších řad obtěžují složitými (a v případě Starclassic krásnými) systémy upevnění tomů, když tam stačí přidat dva-tři šroubky a je ty vyřešený jednoduše a ušetří se hmonost a materiál. Když má ráfek 8 děr, každá mušle je upevněna dvěma šrouby, je to 16 mušlí a 32 šroubů. O tři šrouby navíc pro držák je asi o deset procent navíc. Může to být tolik poznat? CO říkáte na mou bohapustou, nepodloženou teorii nezkušeného idealisty?
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 09 kvě 2007 17:37
- Bydliště: Rock, Blues
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
Když společnost CBS převzala firmu Fender, začali šetřit na upevnění krku k tělu kytar tak, že místo 4 dávali jen 3 šrouby. Jen tak pro zajímavost...
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 2301
- Registrován: 22 srp 2003 13:46
- Bydliště: Brno, Moravská Třebová
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
2 DNK, kdysi se výrobci vůbec neobtěžovali, prostě přišroubovali přírubu na korpus, pak přišel někdo s tím, že by bylo vhodné to podložit gumou a pak nějaká chytrá hlava to vymyslela tak a udělala z toho mega novinku, aby se do korpusu nevrtalo a všichni ostatní to museli mít na bicích taky ... a už to jede
pěkně je to zpracovaný tady http://www.drumjunction.com/tom_mounts.html
RIMS - uchycení za ladící šrouby byl představen už v roce 1979!!!
pěkně je to zpracovaný tady http://www.drumjunction.com/tom_mounts.html
RIMS - uchycení za ladící šrouby byl představen už v roce 1979!!!
Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
Asi jde obchodně hlavně o to odlišit se. Odkaz to hezky popisuje, mně osobně nejlepší přijde Shell mount, sice dva šrouby navíc,ale nevidím v tom problém. Upevnění za šrouby mají moje Basixy a problém vidím v pohyblivosti tohoto systému. Dost se mi nelíbí upevněí za ráfek, sice jsou ze silné pásoviny nebo čeho, ale 13" tom něco váží a vzníká tam jak se říká u nás ve škole ,, moment na páce". Já bych šrouboval do dřeva a hotovo.
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1289
- Registrován: 14 kvě 2004 19:06
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
Ta pohyblivost u Basixu...o pohyblivost přece jde ne?!! Proto se nevrtá na pevno do dřeva, ale ten buben se pověsí...
Naposledy upravil(a) Hugo Bos dne 03 lis 2010 12:25, celkem upraveno 1 x.
- VladikS
- Pokročilý diskutér Sféry
- Příspěvky: 235
- Registrován: 10 črc 2009 19:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
DObrá nastavitelnost by měla spíš záležitostí kvalitně vymyšlenýho holderu než vlastního uchycení tomu...i když obojí spolu souvisí.
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
Nastavitelnost je jasně na kloubu, já tady akorát rozebírám jaký způsob uchycení se komu zdá být nejelepší.
To Hugo: Asi ti nerozumím, potřebuješ,aby se tom v uchcení houpal? Asi ti jde o omezení rezonace, chápu....ale myslím, že je zanedbatelné.
To Hugo: Asi ti nerozumím, potřebuješ,aby se tom v uchcení houpal? Asi ti jde o omezení rezonace, chápu....ale myslím, že je zanedbatelné.
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1289
- Registrován: 14 kvě 2004 19:06
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
Ano, nešlo o manipulaci a možnosti natočení. Jde o to volné "plovoucí" zavěšení.
Už jsme se zde kolem toho jistě několikrát bavili, ten rozdíl oproti tomu, když je buben "na pevno" a když je uložený volně, je obrovský(daleko větši susstain).
Záleží ale potom, který typ zvuku máš rád, osobně uchycení viz. yamaha nezavrhuji, a svým způsobem je také plovoucí - pokud ovšem nezasuneš trn příliš hluboko(tak aby se dotýkal korpusu a stal se pevným styčným bodem).
A zrovna yamaha je pěkným příkladem, kdy je tento zvukový rozdíl patrný na témže bubnu.
Je to v podstatě to stejné, o čem mluví Bob Gatzen, když podloží floor tom pěnovýmá podložkama, staćí pohledat na yůtůb
Už jsme se zde kolem toho jistě několikrát bavili, ten rozdíl oproti tomu, když je buben "na pevno" a když je uložený volně, je obrovský(daleko větši susstain).
Záleží ale potom, který typ zvuku máš rád, osobně uchycení viz. yamaha nezavrhuji, a svým způsobem je také plovoucí - pokud ovšem nezasuneš trn příliš hluboko(tak aby se dotýkal korpusu a stal se pevným styčným bodem).
A zrovna yamaha je pěkným příkladem, kdy je tento zvukový rozdíl patrný na témže bubnu.
Je to v podstatě to stejné, o čem mluví Bob Gatzen, když podloží floor tom pěnovýmá podložkama, staćí pohledat na yůtůb
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 26 pro 2007 13:46
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtané korpusy a jejich vliv na zvuk
Já mám tomy uchycené za ráfek...tuším ISS System bo jak to je a zvuk to má ok ...zdá se mi to lepší, než zavěšení na trn, ale to je každého věc.