Mám dotaz,
uvažuji o výměně 22" (mám) -> 20" Basix custom kopáku.
Když jsem sháněl druhej kopák ke customům asi dva roky zpět, měl jsem rozházené inzeráty všude možně.. Ozvalo se mi v tu dobu dost lidí, že by se mnou vyměnili kopáky, že mají 22", a chtějí 20"... Zajímalo by mě jestli tady na sféře neni někdo podobnej, kdo měl 22" a ted má 20" - zajímá mě jak velkej rozdíl zvukově to byl, jakej mezi těma kopákama je rozdíl?
Doufám, že pochopíte oč mi jde, ten text je samé číslo;)
Popř.: kdyby byl někdo z Prahy, kdo má tu dvacítku custom, jestli bych si někdy nemohl přijít kopnout...
Ohledně kopáku
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 09 kvě 2007 17:37
- Bydliště: Rock, Blues
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ohledně kopáku
20ka kopák je pro mě nezvyklá, protože mám 22, nicméně často na koncertech potkávám u eráru právě 20ky, no jsem z toho na větvi, protože beater tluče jinam a odskok je logicky jinej, protože mlátim do jinýho bodu než u 22. Nicméně 20ky jsou takový kratší a konkrétnější, jenže to je taky laděním a blánama.
-
- Správce
- Příspěvky: 1579
- Registrován: 11 říj 2006 16:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ohledně kopáku
....a taky jsou dvacítky potišejší, obecně není to taková hutná darda a hůře se prosazují mezi nahulenejma aparátama, proto se taky doporučují spíše do klidnějších stylů, ale není to pravidlo. Já sem zastánce větších kopáků, mám 22/19 a lákala by mě naopak třeba i 24/18 nebo tak něco.
Re: Ohledně kopáku
jako kdybych chtěl 20" tak určitě alespon stejnou hloubku, těch 18"....
Re: Ohledně kopáku
Záleží hrozně na stylu. Já jsem byl velkej zastánce dvacítek, indoktrinoval mě můj učitel, a mám Sonor Force 3007 studio set, tzn. javorovej kopák 20" s hloubkou 17,5" ze slušný poloprofi sady. Hrál jsem na něj asi dva roky v kapele thrashmetal a došel jsem k tomu, že ladění a kvalita blan a soupravy (potom co jsem hrával na mizerně naladěný Mapexy Qčka s pinstrajpama nebo narychlo přeladěný, i když jinak dost slušný, Yamahy od chlapíka co triggeroval, takže měl kopák nechutně vyšponovanej) jsou důležitější než rozměr, ale když jsem pak hrál na nějaké Gretsche, které bez hardwaru stály tak nějak podobně jako moje souprava s hardwarem, takže sice byly objektivně dražší, ale ne o moc, a jejich 22"x20" (nebo 19" možná) kopák mi málem ustřelil prdel a prolejzal úplně stejně jako bubínek i před nazvučením, změnil jsem názor. Ten zvuk byl tak hrozně plnej a... prostě kchůl, připadal jsem si jako když šlapu do houfnice. Do tvrdší hudby se něco takovýhleho nahradit prostě nedá. V thrashové kapele jsem kvůli stěhování skončil a na dvacítku hraju pořád a pořád ji považuju za univerzální, protože když se nazvučí, zní to i v tom thrashi taky velice dobře, ale dobrá dlouhá dvaadvacítka je něco, co se těžko napodobuje a zrovna u levnějších řad bych si ji asi radši nechal, pokud nechceš hrát nějakej opravdu tichej styl, anebo pokud to neni 22x16.
Re: Ohledně kopáku
já si vůbec nestěžuju na zvuk, ta 22 je dělo, zvuk má perfektní, je to 22x18
jen jsem prostě zauvažoval nad dvacítkou, skoro bez důvodu, možná že je praktičtější, ale na druhou stranu místo mam i kdybych měl 2 ty 22...
Jsem moc rád za Vaše názory, v mém případě asi zůstanu u stávajícího kopáku, ale klidněp přispívejte dál a pokud to tu nikde obecně neni, může to pomoci jiným bubeníkům už při výběru, nebo různým výměnám.
jen jsem prostě zauvažoval nad dvacítkou, skoro bez důvodu, možná že je praktičtější, ale na druhou stranu místo mam i kdybych měl 2 ty 22...
Jsem moc rád za Vaše názory, v mém případě asi zůstanu u stávajícího kopáku, ale klidněp přispívejte dál a pokud to tu nikde obecně neni, může to pomoci jiným bubeníkům už při výběru, nebo různým výměnám.