-
- Diskutér Sféry
- Příspěvky: 185
- Registrován: 12 črc 2003 14:49
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
-
- Diskutér Sféry
- Příspěvky: 185
- Registrován: 12 črc 2003 14:49
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
- R - stick
- Správce
- Příspěvky: 994
- Registrován: 10 črc 2003 21:01
- Bydliště: Vysoké Studnice
- Kontaktovat uživatele:
Věděl bych o něčem lepším místo rukavic: Pro Mark prodává k paličkám protiskluzovou pásku - nazývá ji "Stick Rapp". Ta se namotá v místě držení a můžu potvrdit, že do ruky je docela příjemná a podle Jeldy (bicmana z Moravy), který mi ji testoval se s ní perfektně hraje. Ovšem u nás je téměř neznámá (lépe řečeno - setkal jste se někdo už s ní, mebo něčím podobným?) - je to spíše americká záležitost. Sehnat by se možná dala v Praha Music Center - ti dělají Pro Marky jako distributor a mohli by ji na krámě mít.
-
- Diskutér Sféry
- Příspěvky: 185
- Registrován: 12 črc 2003 14:49
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
-
- Řečník Sféry
- Příspěvky: 695
- Registrován: 10 srp 2003 20:10
- Bydliště: Praha, Slaný, Řisuty
- Kontaktovat uživatele:
Když už jsme při přezpalcovym držení(pravda, hrál jsem dlouho se svingovym orchestrem a jezdili jsme do francouzských ulic hrát pochody, já míval šroťák), mě se jím hraje asi tak 100 X líp vír a pozdějc odejde ruka(jen levá, pravou jsem to ještě nikdy tak nedržel). Jinak při klasice držim paličky kus před těžištěm. O pásce taky nic nevim a neviděl jsem jí ani v západních klipech narozdíl od rukavic, ale to taky nic pro mě. Sedim pokaždý jinak a dokonce si i občas proházim činely (můj ride má standartní prostor +-30 cm nahoru a dolu a stavim ho v kruhu s průměrem 20 cm(prostě je pokaždý jinde) a nevadí mi to. Jsem ale zničenej, když mám charlestonku na pravý strane ::))). Jinak kopák můžu hrát oběma nohama(levá občas kixne, pravda). Jo, gut tip. Chcete nasrat kytaristy? Vyrobte si kukačky sami nebo je kupte na blešáku, maj pak tak hroznej zvuk(a vy je tak milujete), že je to na infarkt. A když od vás čekaj jezdeckej break, tak jim zacinkejte.
Ya ye drzim normalne mezi predposlednim clankem ukazovaku a palcem...tak aby konec palky mi dole za zapestim precnival tak 3cm...no a pak yenom heybam zapestim a ta palicka lita nahoru a dolu (osa keyvani ye prave v tom miste kde drzite tu palicku prstama...na tom predposlednim clanku prsteniku uz mam hafo stvrdlou kuzi...yako kytaristi briska prstyu...)...No a kdyz chci hraz sestnactiny yednou rukou tak ten pohyb uz neni ze zapesti ale z tech prstu co sou volny...(musey litat nahoru a dolu)
S prespalcovym drzenim jsem videl hrat docela hodne bubeniku a vypadalo to na dost silne pecky (treba Calhoun). Myslim, ze v dynamice to limit nema. Zkousel jsem to parkrat, ale vubec nevim jak na to. Rad bych se naucil alespon zakladni drzeni, treba by mi to neco pomohlo i v technice klasickeho drzeni.
-
- Diskutér Sféry
- Příspěvky: 115
- Registrován: 06 led 2004 03:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Přespalcový drření je vopruz. Jednou o prázdninách jsem tak cvičil pořád (střídavý, dvoj-,troj-, čtyř-úhozy), ale zlepšovalo se to velice pomalu, bolel mě palec, tak jsem se na to vykašlal. Hrát tak pořádně neumim, ale způsob držení mám alespoň pevně zažitej. Tedy oba dva způsoby
<br>= 1.(palcový) Palička volně! leží mezi prostředníčkem a prsteníčkem (respektive dvojicí prstů ukaz.+prost. a prst.+mal.) a palec jí přidržuje (de facto na vnější straně druhého článku prsteníčku. Tohle držení není moc pevný, je prý vhodné pro hraní dvojek (dvojkových vírů apod.). Hlavní pohyb paličky je veden od palce.
<br>způsob 2.(ukazováčkem) je stejný (palička se opírá o vnější str. dr. čl. prst.) až na to, že horní část palce neleží na paličce, ale ukazuje směrem ven a paličku pevně drží ohnutý ukazováček a prostředníček je mírně pokrčen a ukazuje rovněž ven. Tohle držení je pevnější než č.1. Nejlepší je to vidět v reálu.
<br>
<br>Můj osobní názor je, že bych musel hodně dřít abych se tu paličku naučil ovládat dle mých představ, radši než se s tim párat je lepší cvičit vše pro změnu od levý ruky a zaměřit se taky na dynamickou vyrovnanost obou rukou, to že je levačka obvykle slabší (dle mně problém dosti začínajících bubeníků) se klasickym drženim ještě víc projeví.
<br>= 1.(palcový) Palička volně! leží mezi prostředníčkem a prsteníčkem (respektive dvojicí prstů ukaz.+prost. a prst.+mal.) a palec jí přidržuje (de facto na vnější straně druhého článku prsteníčku. Tohle držení není moc pevný, je prý vhodné pro hraní dvojek (dvojkových vírů apod.). Hlavní pohyb paličky je veden od palce.
<br>způsob 2.(ukazováčkem) je stejný (palička se opírá o vnější str. dr. čl. prst.) až na to, že horní část palce neleží na paličce, ale ukazuje směrem ven a paličku pevně drží ohnutý ukazováček a prostředníček je mírně pokrčen a ukazuje rovněž ven. Tohle držení je pevnější než č.1. Nejlepší je to vidět v reálu.
<br>
<br>Můj osobní názor je, že bych musel hodně dřít abych se tu paličku naučil ovládat dle mých představ, radši než se s tim párat je lepší cvičit vše pro změnu od levý ruky a zaměřit se taky na dynamickou vyrovnanost obou rukou, to že je levačka obvykle slabší (dle mně problém dosti začínajících bubeníků) se klasickym drženim ještě víc projeví.
Diky za vysvetleni, Valdimere, ale jak sam rikas, lepsi je to ukazat. Kdyby se Ti chtelo ukazat na nejakem z pristich srazu, rad bych se mrknul jak to ma vypadat. Palicky bereme vsichni se sebou, samozrejme : )
<br>Mimochodem, v lete na festaku jsem videl tim prespalcovym zpusobem hrat bubenika z kapely Benedikta (jmenuje se Patrik Benek) a takove pecky v dvojkach jsem snad u nas u nikoho jeste nevidel! A pritom hral i dynamicky dost silne. Holt asi cvicil : )
<br>Mimochodem, v lete na festaku jsem videl tim prespalcovym zpusobem hrat bubenika z kapely Benedikta (jmenuje se Patrik Benek) a takove pecky v dvojkach jsem snad u nas u nikoho jeste nevidel! A pritom hral i dynamicky dost silne. Holt asi cvicil : )
Zde je krásně ukázaná metoda přespalcového držení i s postupem jak se jí naučit: http://www.vicfirth.com/education/artic ... grip2.html
<br>
<br>Next one: http://www.percussionsessions.com/dec03/relaxing.html - hodně velký a pěkný fotky (Teda doufám, že to půjde i s normálníma paličkama, panč modrý se těžko sháněj...
<br>
<br>Další ukázka s "retro" fotkama - tentokrát matched grip vs traditional grip : http://www.terminator-music.co.uk/lessons2.htm - na konci stránky klikněte na odkaz "Now, let's try it on a drum!" a přejdete na pokračování.
<br>
<br>
<br>Next one: http://www.percussionsessions.com/dec03/relaxing.html - hodně velký a pěkný fotky (Teda doufám, že to půjde i s normálníma paličkama, panč modrý se těžko sháněj...
<br>
<br>Další ukázka s "retro" fotkama - tentokrát matched grip vs traditional grip : http://www.terminator-music.co.uk/lessons2.htm - na konci stránky klikněte na odkaz "Now, let's try it on a drum!" a přejdete na pokračování.
<br>
A tady je taková interaktivní upoutávka na školu držení paliček od Marka Wesselse (nejde o přespalcové držení) Pro začátek krásně ukázaný:
<br>http://www.pearldrum.com/03_nuupdts/edu ... grip1.html klikejte na "next":-) Je tam jedno pěkný video - rychle se načte a taky zvukový ukázky. Škoda, že je to jen upoutávka...
<br>http://www.pearldrum.com/03_nuupdts/edu ... grip1.html klikejte na "next":-) Je tam jedno pěkný video - rychle se načte a taky zvukový ukázky. Škoda, že je to jen upoutávka...
Do třetice jsem umístil na http://freestroke.i-carrot.net dva poučné obrázky o držení. Je tam ukázané jak provést úder, dále jsou tam ukázané a pojmenované způsoby "normálního" (matched grip) držení, ale hlavně jakou májí dynamickou hranici !!!
Kdybych pri HC nebo metalu nasadil jazzovy drzeni palice v levy ruce, tak bych byl za magora. Stejne to podle me vzniklo ve stredoveku, kdyz chodili typci vybubnovavat nakej vzkaz vod feudala se skopkem pres rameno a jenzto byl nakrivo, tak na nej levackou museli hrat to paskvilovy drzeni... ale nic proti jazzu )
Klasické držení není nic za co by se čloěk měl stydět nebo vypadat za magora. Vem si Steva Coplanda(bo jak se píše) hral s The Police a všimni si jak hrál forte s držením paliček klasickým(jazzovým nebo jak chcete) Pokud se ti tak bude hrát pohodlně, tak tak hrej!
<br>Je to tak jak mi říkal Franta Honig "pokud se ti bude dobře hrát s paličkama drženejma za zády a zahraješ tak všecko a dobře, tak si tak klidně hrej, neexistuje žádnej způsob proč v tom někomu bránit"
<br>Je to tak jak mi říkal Franta Honig "pokud se ti bude dobře hrát s paličkama drženejma za zády a zahraješ tak všecko a dobře, tak si tak klidně hrej, neexistuje žádnej způsob proč v tom někomu bránit"
atlet říkal na srazu jednu věc, která mi utkvěla v paměti. Co se týká toho francouzskýho držení tzn. oba palce nahoru - je na to jedna věc, která funguje - když si sedneš na hajzl a opřeš si ruce o kolena a uvolníš se tak se ti ruce natočej a uvolněj a když je v tomhle dáš rovně, tak aby ti palička poté prodlužovala vřetenní kost, tak tak máš držet paličky. Jinak, jak říkají všichni je uplně jedno esi to držíš tak či onak.