Kostka píše:Teď už zbývá jen vysvětlit, co to je za blbost, přihýbat se kvůli traditionalu... Jděte s těmi mýty...!
vem si , že pánev máš v horizontální rovine,-neměli by ramena být taky rovnoběžne s přímkou která prochází dvěma stajnými body na pánvi?
čili, má bubeník na videu ramena ve stejné výšce?? ,(možná to myslel Vojta)
a miloš meier má podle mě taky ramená priliš zvedlé a mírne předsunuté držení hlavy.. nedivil bych se kdyby ho pobolívala hlava, krk... atd...
samozřejmě můžou mít problémy s páteři a taky nemusí, koho v dnešní době nebolí záda, že jo
kitten píše:a miloš meier má podle mě taky ramená priliš zvedlé a mírne předsunuté držení hlavy.. nedivil bych se kdyby ho pobolívala hlava, krk... atd...
Milos to resi tak, ze chodi do bazenu a jednou za mesic na masaze - aspon co vim...
Kostka píše:Teď už zbývá jen vysvětlit, co to je za blbost, přihýbat se kvůli traditionalu... Jděte s těmi mýty...!
No tak pardon, ale at se podivam kamkoliv, na kohokoliv, kdo neni profik, tak krom par vyjimek si ty zada proste prasime. Protoze nam to casto ani nedochazi. Dokud nam to nekdo nerekne.
Okay, takže smeč. Co takhle rozdílné funkce obou rukou bez ohledu na grip? Je tu někdo, kdo hraje pravačkou i levačkou stejně často bubínek i hajtku? Anebo jdem pravou častěji na hajtku (či ride)? Zachováváme i přesto tuhle rovnou přímku mezi rameny?[/quote]
(měl jsem na mysli rovnoběžnou- s pánvi)
no jestli nechceš mít špatné držení těla(od profese,záliby) tak by sis měl hlídat , jak sedíš, jestli se nehrbíš, neohýbaš víc na jednu stranu..atd....
to že jednou rukou hrám výš a neco jinýho, ješte neznamená, že si chci sprasit páteř, ne?? (taková výmluva se mi nepozdáva:-), a sanžím si postavit soupravu tak, abych co nejmín držel pravou ruku výš...
Vždycky budeme mít každou končetinu jinak vysoko, to je v pořádku, jinak to nepůjde, ale přihneme se a neřikejte mi, že ne! Já se teda přihnu, dokud se neopravim. A když zkoušim Traditional tak se přihnu i víc.
A ano, měli bychom i přes rozdílnou výšku nástrojů (hh, virbl) mít tu přímku ramen rovnoběžnou s pánví.
ja jsem jenom ukázal čemu se říka ""nemoc z povolání""
ono to přijde jestli to chceš nebo ne...(když si v dané poloze temeř celej den.každodenne.)
a jenom si myslím, že človek by si měl hlídat jak sedí...
ale nic není zakázaný, takže at si sedí kdo chce jak chce....
( u steve smitha jsou ramena podobne...) a jojo mayera maš tady
jestli se nemýlim, hájiš pravé rameno zvedlé výš, tím, že hihat máš výš, snare níž,
ale muj nazor je: ramena až po loket můžeš mít ve stejné výšce, a pak předloktí levé ruky budeš mít níže, zatímco pravé předloktí zvedneš výš.. nemusíš celou pravou ruku zvedat výš... hmmm???( jasný, mužu se mýlit,, mužeš mít hihat priliš daleko.. atd...)
Teda ehm lidičky já jedu jak tradiční tak i americké držení...či co to je.
Tradiční držení je takové dynamičtější, líp se synkopuje...a má sousty výhod ale i to nové držení je dobré.
Snažím se obojímy styly zahrát to samé a bohužel slyším rozdíly. Tradiční je i pro moderní hudbu lepší. Ano nemusí nutně být. Od toho je studiový inženýr, a on tu dynamiku přidá. Jenže když to někdo vyfikne i bez toho z ruky tak jsou pro mě i Prodigi nebo HC Harcore jazzem.
Třeba drum and base bych asi bez tradičního držení fakt nezahrál, teda pokud by nebyl takovej ten moderní ve stylu Skrilex. O jazzu, regge atak nemluvě.
Ale hlavně mi PORAĎTE ????...nějakej fígl jak rychle změnit držení z jednoho do druhého.
Zkouknu ńáký ty materiály, něco sem někdy na netu zahlédl. Chtěl bych měnit držení i za hry. Např z rytmu linie třeba na přechod a pak zase z5. Sám sem si něco nacvičil a sesmolil, ale moc se mi to nezdá a hlavně to dost nestíhám.
Co s tím a jak na to ?
A taky musím říct, že po učení se tradičního gripu je potom ten americkej fakt sranda a de Vám o hodně líp ! Teda jak napsal Kostka trochu to zápěstí a ruka je jinak a hýbe se jiným směrem, ale to se dá zkousnout hodně rychle. navíc používáním obojího sem si sám a naprosto přirozeně osvojil i jiné techniky, používané převážně na činely a až sem se divil, že mi tak nějak v ruce vyplinuly sami a pak vidím, že to tak i má být...takže dobrý.
Ukončil bych to tím, že chce-li hrát někdo opravdu o trochu více lépe na bicí nemůže alespoň trochu neovládat tradiční držení...je to prostě základ. To jako já hraju i na piano, hraju klidně i techno, ale jako jak můžu umět hrát dobře na piáno, když se v začátcích nebudu učit klasiku. Ukažte mi dobrýho klávesáka co neumí zahrát něco z klasiky. To jako se na to vybodne a de se učit rovnou rock, funk nebo popík...směšné !
g.m.kenny píše:Ukončil bych to tím, že chce-li hrát někdo opravdu o trochu více lépe na bicí nemůže alespoň trochu neovládat tradiční držení...je to prostě základ.
Díky Kostka za radu, switch se tomu tedy říká. Už jsem jeden zkouknul a teda tomu mladýmu v tom videu to šlo fakt skvěle a stíhal neuvěřitelně.
No řek bych, že ten switch vyžaduje fakt velkou zručnost. To sem si zas vymyslel kravinu, budu to trénovat pěkně dlouho a sem zvědavý co to přinese.
No nemyslím si, že je to až tak směšné. Možná moje formulace mého názoru, který jsem vyjádřil směšná je
Myslím, že Martina je příliš shovívavá. Mě přijde Kennyho příspěvek směšný celý. Je vidět, že prakticky neví jak hraje a co hraje. Když někdo řekne, že se mu tradičním držením dobře synkopuje, co to je? Pokud hraju pravou rukou swingový patern, tedy hraju pomyslný přízvuk na nepřízvučnou dobu, vzniká synkopa, ale co to má společného s držením paličky v levé ruce? Jako začátečníkovi se Ti bude rozhodně lépe hrát shodným držením, a to jakýkoli žánr, ono už to tady někde zaznělo, když podáš opici dva klacky, chytne je shodně:) je to prostě přirozené. Neurážej se a vyhledej učitele, který Ti bude schopný posílit teoretické hudební znalosti a vyžene Ti kraviny z hlavy:)
imho řešíte zbytečnosti - protože (pokud tedy já vím) tak TEORETICKY je to tak, jak říká Kostka - rozdíl mezi tradičním držením a normálním skutečně jen v otočení ruky. Nicméně PRAKTICKY - každej si to nějak ulehčujeme. Bavíme se o ramenech, ale kdybychom se měli posadit za bicí tak, aby to bylo zdravotně nezávadné, tak by se 90% z nás posralo, protože by se to nedalo vydržet - naše těla už chtě nechtě zdeformovaná jsou. Čili ano, je správný to řešit, ale příjde mi to jako zbytečnej hype v kombinaci s tím, jak se huntujeme nejen za bicíma a rovný záda už z nás má opravdu málokdo.