to je dřina
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rift
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1648
Registrován: 10 dub 2004 13:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Rift »

Trochu odbocim od kopaku. Proc se treba driv (konkretne koncerty z 80s) daval micrak dovnitr tom-tomu (byl bez spodni blany). Bylo to take o jednodussim zvuceni?

Polymorph
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 2588
Registrován: 22 bře 2004 23:25
Bydliště: Brno

Příspěvek od Polymorph »

¨Viděl jsem to že se to tak dělá, ale důvod nevím, asi to má specifickej zvuk, Phill Colins to tak má dodnes ;-)
A hraje to!

Honza
Řečník Sféry
Příspěvky: 850
Registrován: 11 kvě 2004 14:13
Bydliště: Česká Kamenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza »

Já mám radši, když je to nazvučený ze spoda, páč mi ty mikráky nepřekážej. Donedávna jsem měl postavenou sestavu tak, že jsem měl všechno strašně blízko u sebe a ty zacvakávací mirkáky, jak se dávaj na ráfek, se mi tam prostě nevešly.

Atlet
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 2239
Registrován: 14 črc 2003 14:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od Atlet »

Rift píše:Trochu odbocim od kopaku. Proc se treba driv (konkretne koncerty z 80s) daval micrak dovnitr tom-tomu (byl bez spodni blany). Bylo to take o jednodussim zvuceni?
Rekl bych, ze to spise byla moda, nemit rezonancni blany. A pozadavek na vysledny zvuk v te dobe. Alias text Horkyze slize : " Nesmejte sa na tom, nesmejte sa na tom, ze takto znely bicie, v osemdesatom patom !" Je to sice o elektronickych padech, ale zda se mi to modne podobny.

Radim
Správce
Příspěvky: 3306
Registrován: 07 srp 2003 12:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radim »

Steve Jordan v rozhovoru pise, ze v sedmdesatych letech se na bubny ve studiu lepily tuny tlumicich hovadin, protoze se to tak "proste delalo" a byl to trend. Samozrejme se to nelibilo bubenikum, ale coby najemni studiovi hraci s tim nemohl nikdo nic delat, pokud byl o spravnosti teto cesty presvedceny zvukar i producent. Take kvuli tomu se z Jordana stal zvukar a pozdeji i vyhledavany producent, aby se uz podobnym nesmyslum a diktatum doby nemusel podrizovat.
Mam par nahravek ze sedmdesatek, treba s Gaddem, Cobhamem, Brufordem, Bozziem a ty zvuky jsou fakt otresny - krabice hadra!

Polymorph
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 2588
Registrován: 22 bře 2004 23:25
Bydliště: Brno

Příspěvek od Polymorph »

Je to tak, tehdejší zvuky jsou opravdu spíš účelný, aby nebyl práce s míchačkou a spíš aby ty bubny nějak prolezli, tak je posadili frekvenčně výš do krabicoidního zvuku, ještě že už je ta doba pryč :-)

Uživatelský avatar
Rift
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1648
Registrován: 10 dub 2004 13:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Rift »

Takze Amatky byly na tehdejsi dobu idealni :)

Polymorph
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 2588
Registrován: 22 bře 2004 23:25
Bydliště: Brno

Příspěvek od Polymorph »

Asi jo :-)

Tom P.
Pokročilý
Příspěvky: 95
Registrován: 24 pro 2004 21:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom P. »

Polymorph píše:To bych řekl že není pravda!!! Je to pouze pro zvukaře jednodušší!!!!
Nic víc v tom není!
No dyť jo :D tak sem to taky myslel.. :wink:
Ale je fakt že třeba v nějakým metalu je to blbost.. v tom kraválu z toho nic rozumného nedostaneš a budeš tam mít stejně tolik kytary jak kopáku v tom mikrofonu, a ještě hnusné kytary odražené od blany..

Jenda
Pokročilý diskutér Sféry
Příspěvky: 326
Registrován: 10 črc 2005 18:26
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda »

Polymorph píše:Ano, hodně zvukařů to nemá rádo, ale je to proto že to neumí zvučit a nebo nemají optimální mikrofony!
Zvukaří rádi totiž ze zvuku VB, tím že dají mirkofon dovnitř a pokud možno co nejblíž k hrací bláně, rádi dělají uniformní zvuk, kterej vykouzlí na mixu, což jim u mikrofonu před plnou blánou moc nejde a neumí udělat takovej zvuk VB, aby se prosadil v celku a zároveň jim nezahuhlal a nepřeřval celej spodek.
Asi k tomu budou i jiný důvody, ale dobrej zvukař nemá s bicíma s plnou přední blánou problém!
Ještě se k tomu jednou vrátím - po včerejšku s tím mám další zkušenost..
Po tom,co jsem postavil bicí,dal mikrák před blánu, šel to zkusit,za chvíli přišel,pohrabal se ve svým vybavení,vytáh mikrák který označil jako "nejtěžší kalibr", dal ho tam,a bylo to ou.kej.. 8)
To samý potom proběhlo u virblu (mám hnusně hrající plecháč), do akce šla fungl nová SM 54.. 8)
Až poté jsem se dozvěděl,že to byl údajně zvukař který zvučil Masters of Rock.. :wink: :lol:

Tom P.
Pokročilý
Příspěvky: 95
Registrován: 24 pro 2004 21:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom P. »

všechno jde když se chce :wink:

hanzsedlar
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 11 pro 2005 15:15
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Jazz , swing..........

Příspěvek od hanzsedlar »

Perlička.... Přišli sme s kámošem na supr věc.... Na točení jazzu, či podobných stylů, kde nepotřebujete krátký a určitý zvuk tomů dejte overheady mezi činely a tomy... Vznikne docela zajimavý zvuk.... Vím že tohle tady už někdo ví, ale od toho je tohle fórum, aby se radilo.... :-)

Polymorph
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 2588
Registrován: 22 bře 2004 23:25
Bydliště: Brno

Příspěvek od Polymorph »

Kdysi se tu řešili *.SF2
někdo se tu ptal, co to je a jak to funguje, teď jsem si s tím začal hrát a je to kurva zajímavá věc, která umožňuje používat reálný zvuky nastrojů tak jak si je nasnímáš, nebo seženeš na inetu.
tady máte vzorek toho co jsem tu už jednou vystavoval, malej part jednoho válu co hraju s jednou kapelou. Takže tady je ukázka tzoho jak to funguje.
jedno je wav po prohnání samplerem se zvukama reálný soupravy a jedno jsou klasický MIDI, je to kouzelnej rozdíl :-)

Technice zdar ;-)

http://www.stava.wz.cz/Video/sampler.mp3

p.s. nešel mi připojit ten soubor s mp3, prý jsem přetáhl limit 2MB, ale je to pouze negovej soubor, asi nějakej problém ;-)

Uživatelský avatar
R - stick
Správce
Příspěvky: 994
Registrován: 10 črc 2003 21:01
Bydliště: Vysoké Studnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R - stick »

2:Polymorph: limit jsem ti upravil. - mělo by ti to jít

Polymorph
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 2588
Registrován: 22 bře 2004 23:25
Bydliště: Brno

Příspěvek od Polymorph »

Díky R-Sticku

Polymorph
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 2588
Registrován: 22 bře 2004 23:25
Bydliště: Brno

Příspěvek od Polymorph »

Toto umí spousta programů, nemám vyhraněný názor na to či ono, osobně fruity loops neznám, ale proč ne ;-)
Chtěl jsem jen vysvětlit jak to funguje, protože se tu na to kdosi, kdysi ptal.

Uživatelský avatar
mates
Správce
Příspěvky: 2379
Registrován: 27 kvě 2005 22:54
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mates »

Podle mne ale fruity loops neumi aby jsi mu podsunul jakoukoliv midku s bicima a on ji prehral se skutecnymi samply vzorků bicích, muzu se ale mylit. Podle mne v nem jdou delat pouze smycky doprovodu. Ale ne abych v nem spustil celou etudu napsanou v nejakym notatoru a ulozenou jako midi.

paax
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 07 kvě 2007 21:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paax »

Zdar,
nejsem sice bicmen, ale trošku se zajímám o tuhle problematiku. Zajímá mě, jak dalece mají vliv bicí jako sada na výsledný sound v nahrávce. Ptám se proto, jelikož se snažím na zkušebně pořád nazvučit bicí a nepřínáší mě to ten efekt co bych si přál a je otázkou zda toho jde vůbec docílit :). Ano jsou mě jasně veškeré ty zvukařské věci okolo, jako místnost, mikráky, sada jako taková, činely, hráčské umění a dalších 1254 faktorů.
Konečně přejdu k jádru problému :-)) jde mě o to, jestli se změní zvuk bicích s jedním bubeníkem při přechodu na jinou levnější sadu. Třeba teď hraje na Amatky :-), které si ovšem upravoval a dal trošku dokupy. Jestli by v tomto případě pomohla třeba sada od TAMY Imperialstar, nebo podobné levnější sady. Konkrétně mě jde o to, jestli ty Amatky jsou schopny konkurovat právě těmto levným sadám. Trošku jsem to tu pročítal a vesměs slovo AMATI působí jako špatný vtip, nebo sprosté slovo :-)). Já osobně taky nabývám dojmu, že ty Amatky stojí zahovno.
Na našich www jsou nějaké fotky a info o tom jaké bicí zvučím a můžu sem hodit i ukázku jak sada zní po natočení, jestli jsou ty bicí opravdu tak marné :-)), božhužel chci asi nemožné, jelikož i mé snímání může stát zahovno a jiný bubeník by tu sadu rozezněl také jinak. Mám o zvuku bicích jasnou představu, takovým mám největším vzorem je zvuk bicích Opeth z alba Deliverance, tohle je ovšem jen sen :-))

heller
Pokročilý diskutér Sféry
Příspěvky: 378
Registrován: 18 říj 2006 18:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od heller »

Myslim si, že na nahrávce je úplně jedno na co nahraváš. Pokud si kvalitní zvukař, kterej umí, dokážeš z úplně sračkový sestavy dostat maximum a nikdo nic nepozná a zase naopak. Někdo tu tvrdil, že nahrávaj normálně na amátky...

Koubas
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 3217
Registrován: 25 dub 2004 21:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od Koubas »

já myslim, že se zvukem amátek se dá pracovat úplně nejmíň, ten sustain, kterej nemaj, ničim nedoženeš, což je průser u amáťáckejch tomů, hlavně u těch starejch mělkejch,

Benbuben
R. I. P.
Příspěvky: 4193
Registrován: 29 srp 2004 16:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Benbuben »

No úplně jedno to fakt nejni, pokud to nereplacuješ samplama, topakjo. Ale to pak už můžeš nahrávat rovnou na pady, žejo. Pro profi studiovýho hráče je kvalitní výbava samozřejmostí, jelikož z amatek a spol nikdy nedostaneš takovej zvuk, jako z top řad všech firem, byť bys kroutil eqčkama jak McBarbarová svejma šunkama. Takže věz, že změna k lepšímu by se určitě na nahrávce projevila, kor když nemáš profi studiový vybavení. Na druhou stranu málokdy dostaneš v partyzánskejch podmínkách profi studiovej zvuk, nejni to lehký i s profi nástrojem. A to nemluvim o fakt "top" zvukovejch počinech, co za to dostávaj ceny, ale to už bysme byli asi zas trochu jinde. .)

paax
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 07 kvě 2007 21:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paax »

Jasně, vím že točení bicích je ukrutná věda, mám několik víkendů strávených experimentováním, kdy jsem dokonce posouval po 1cm mikráky a zkoušel varianty, jak ty amatky nazvučit, aby bez samplů zněly nejlépe. Kvalitní zvuk bicích stojí mraky peněz, na tom se shodneme. Jasně, samplovat ... je to řešení a já ho moc nemám rád, ale u kopáku nebylo východisko. Kruci potom ty tomy, ty zní tak mohutně, ale přitom tupě... jsou to ty poslední amatky, kde průměr je stejný jako hloubka...
schválně dám link na zvukouvou ukázku s riffem a bez něj. Jsou tam nepřesnosti a je to pravda trošku laxněji nahrané, ale jako vzorek postačující.
Vím že Dodo Doležal udělal z Amatek taky dobrý sound, ale bůh ví co tam nasamploval a co použil originál...
Mě osobně celkem učarovaly ty TAMA Imperialstar, cenově, ale nerad bych přemlouval bubeníka ke koupi něčeho, co bude mít třeba daleko menší zlepšení ve zvuku než je momentální stav. Nemá přístup k netu, tak informace zjišťuju já :-)

paax
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 07 kvě 2007 21:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paax »

Naposledy upravil(a) paax dne 07 kvě 2007 23:49, celkem upraveno 1 x.

heller
Pokročilý diskutér Sféry
Příspěvky: 378
Registrován: 18 říj 2006 18:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od heller »

kromě fotky mi nejde ani jedna z těch mp3...

paax
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 07 kvě 2007 21:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paax »

heller píše:kromě fotky mi nejde ani jedna z těch mp3...
snad by to už mělo fičet

Odpovědět

Zpět na „Zvukařina“