Rekl bych, ze to spise byla moda, nemit rezonancni blany. A pozadavek na vysledny zvuk v te dobe. Alias text Horkyze slize : " Nesmejte sa na tom, nesmejte sa na tom, ze takto znely bicie, v osemdesatom patom !" Je to sice o elektronickych padech, ale zda se mi to modne podobny.Rift píše:Trochu odbocim od kopaku. Proc se treba driv (konkretne koncerty z 80s) daval micrak dovnitr tom-tomu (byl bez spodni blany). Bylo to take o jednodussim zvuceni?
Steve Jordan v rozhovoru pise, ze v sedmdesatych letech se na bubny ve studiu lepily tuny tlumicich hovadin, protoze se to tak "proste delalo" a byl to trend. Samozrejme se to nelibilo bubenikum, ale coby najemni studiovi hraci s tim nemohl nikdo nic delat, pokud byl o spravnosti teto cesty presvedceny zvukar i producent. Take kvuli tomu se z Jordana stal zvukar a pozdeji i vyhledavany producent, aby se uz podobnym nesmyslum a diktatum doby nemusel podrizovat.
Mam par nahravek ze sedmdesatek, treba s Gaddem, Cobhamem, Brufordem, Bozziem a ty zvuky jsou fakt otresny - krabice hadra!
Mam par nahravek ze sedmdesatek, treba s Gaddem, Cobhamem, Brufordem, Bozziem a ty zvuky jsou fakt otresny - krabice hadra!
No dyť jo tak sem to taky myslel..Polymorph píše:To bych řekl že není pravda!!! Je to pouze pro zvukaře jednodušší!!!!
Nic víc v tom není!
Ale je fakt že třeba v nějakým metalu je to blbost.. v tom kraválu z toho nic rozumného nedostaneš a budeš tam mít stejně tolik kytary jak kopáku v tom mikrofonu, a ještě hnusné kytary odražené od blany..
-
- Pokročilý diskutér Sféry
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10 črc 2005 18:26
- Bydliště: Pardubický kraj
- Kontaktovat uživatele:
Ještě se k tomu jednou vrátím - po včerejšku s tím mám další zkušenost..Polymorph píše:Ano, hodně zvukařů to nemá rádo, ale je to proto že to neumí zvučit a nebo nemají optimální mikrofony!
Zvukaří rádi totiž ze zvuku VB, tím že dají mirkofon dovnitř a pokud možno co nejblíž k hrací bláně, rádi dělají uniformní zvuk, kterej vykouzlí na mixu, což jim u mikrofonu před plnou blánou moc nejde a neumí udělat takovej zvuk VB, aby se prosadil v celku a zároveň jim nezahuhlal a nepřeřval celej spodek.
Asi k tomu budou i jiný důvody, ale dobrej zvukař nemá s bicíma s plnou přední blánou problém!
Po tom,co jsem postavil bicí,dal mikrák před blánu, šel to zkusit,za chvíli přišel,pohrabal se ve svým vybavení,vytáh mikrák který označil jako "nejtěžší kalibr", dal ho tam,a bylo to ou.kej..
To samý potom proběhlo u virblu (mám hnusně hrající plecháč), do akce šla fungl nová SM 54..
Až poté jsem se dozvěděl,že to byl údajně zvukař který zvučil Masters of Rock..
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: 11 pro 2005 15:15
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Jazz , swing..........
Perlička.... Přišli sme s kámošem na supr věc.... Na točení jazzu, či podobných stylů, kde nepotřebujete krátký a určitý zvuk tomů dejte overheady mezi činely a tomy... Vznikne docela zajimavý zvuk.... Vím že tohle tady už někdo ví, ale od toho je tohle fórum, aby se radilo....
Kdysi se tu řešili *.SF2
někdo se tu ptal, co to je a jak to funguje, teď jsem si s tím začal hrát a je to kurva zajímavá věc, která umožňuje používat reálný zvuky nastrojů tak jak si je nasnímáš, nebo seženeš na inetu.
tady máte vzorek toho co jsem tu už jednou vystavoval, malej part jednoho válu co hraju s jednou kapelou. Takže tady je ukázka tzoho jak to funguje.
jedno je wav po prohnání samplerem se zvukama reálný soupravy a jedno jsou klasický MIDI, je to kouzelnej rozdíl
Technice zdar ;-)
http://www.stava.wz.cz/Video/sampler.mp3
p.s. nešel mi připojit ten soubor s mp3, prý jsem přetáhl limit 2MB, ale je to pouze negovej soubor, asi nějakej problém ;-)
někdo se tu ptal, co to je a jak to funguje, teď jsem si s tím začal hrát a je to kurva zajímavá věc, která umožňuje používat reálný zvuky nastrojů tak jak si je nasnímáš, nebo seženeš na inetu.
tady máte vzorek toho co jsem tu už jednou vystavoval, malej part jednoho válu co hraju s jednou kapelou. Takže tady je ukázka tzoho jak to funguje.
jedno je wav po prohnání samplerem se zvukama reálný soupravy a jedno jsou klasický MIDI, je to kouzelnej rozdíl
Technice zdar ;-)
http://www.stava.wz.cz/Video/sampler.mp3
p.s. nešel mi připojit ten soubor s mp3, prý jsem přetáhl limit 2MB, ale je to pouze negovej soubor, asi nějakej problém ;-)
Zdar,
nejsem sice bicmen, ale trošku se zajímám o tuhle problematiku. Zajímá mě, jak dalece mají vliv bicí jako sada na výsledný sound v nahrávce. Ptám se proto, jelikož se snažím na zkušebně pořád nazvučit bicí a nepřínáší mě to ten efekt co bych si přál a je otázkou zda toho jde vůbec docílit . Ano jsou mě jasně veškeré ty zvukařské věci okolo, jako místnost, mikráky, sada jako taková, činely, hráčské umění a dalších 1254 faktorů.
Konečně přejdu k jádru problému ) jde mě o to, jestli se změní zvuk bicích s jedním bubeníkem při přechodu na jinou levnější sadu. Třeba teď hraje na Amatky , které si ovšem upravoval a dal trošku dokupy. Jestli by v tomto případě pomohla třeba sada od TAMY Imperialstar, nebo podobné levnější sady. Konkrétně mě jde o to, jestli ty Amatky jsou schopny konkurovat právě těmto levným sadám. Trošku jsem to tu pročítal a vesměs slovo AMATI působí jako špatný vtip, nebo sprosté slovo ). Já osobně taky nabývám dojmu, že ty Amatky stojí zahovno.
Na našich www jsou nějaké fotky a info o tom jaké bicí zvučím a můžu sem hodit i ukázku jak sada zní po natočení, jestli jsou ty bicí opravdu tak marné ), božhužel chci asi nemožné, jelikož i mé snímání může stát zahovno a jiný bubeník by tu sadu rozezněl také jinak. Mám o zvuku bicích jasnou představu, takovým mám největším vzorem je zvuk bicích Opeth z alba Deliverance, tohle je ovšem jen sen )
nejsem sice bicmen, ale trošku se zajímám o tuhle problematiku. Zajímá mě, jak dalece mají vliv bicí jako sada na výsledný sound v nahrávce. Ptám se proto, jelikož se snažím na zkušebně pořád nazvučit bicí a nepřínáší mě to ten efekt co bych si přál a je otázkou zda toho jde vůbec docílit . Ano jsou mě jasně veškeré ty zvukařské věci okolo, jako místnost, mikráky, sada jako taková, činely, hráčské umění a dalších 1254 faktorů.
Konečně přejdu k jádru problému ) jde mě o to, jestli se změní zvuk bicích s jedním bubeníkem při přechodu na jinou levnější sadu. Třeba teď hraje na Amatky , které si ovšem upravoval a dal trošku dokupy. Jestli by v tomto případě pomohla třeba sada od TAMY Imperialstar, nebo podobné levnější sady. Konkrétně mě jde o to, jestli ty Amatky jsou schopny konkurovat právě těmto levným sadám. Trošku jsem to tu pročítal a vesměs slovo AMATI působí jako špatný vtip, nebo sprosté slovo ). Já osobně taky nabývám dojmu, že ty Amatky stojí zahovno.
Na našich www jsou nějaké fotky a info o tom jaké bicí zvučím a můžu sem hodit i ukázku jak sada zní po natočení, jestli jsou ty bicí opravdu tak marné ), božhužel chci asi nemožné, jelikož i mé snímání může stát zahovno a jiný bubeník by tu sadu rozezněl také jinak. Mám o zvuku bicích jasnou představu, takovým mám největším vzorem je zvuk bicích Opeth z alba Deliverance, tohle je ovšem jen sen )
-
- R. I. P.
- Příspěvky: 4193
- Registrován: 29 srp 2004 16:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No úplně jedno to fakt nejni, pokud to nereplacuješ samplama, topakjo. Ale to pak už můžeš nahrávat rovnou na pady, žejo. Pro profi studiovýho hráče je kvalitní výbava samozřejmostí, jelikož z amatek a spol nikdy nedostaneš takovej zvuk, jako z top řad všech firem, byť bys kroutil eqčkama jak McBarbarová svejma šunkama. Takže věz, že změna k lepšímu by se určitě na nahrávce projevila, kor když nemáš profi studiový vybavení. Na druhou stranu málokdy dostaneš v partyzánskejch podmínkách profi studiovej zvuk, nejni to lehký i s profi nástrojem. A to nemluvim o fakt "top" zvukovejch počinech, co za to dostávaj ceny, ale to už bysme byli asi zas trochu jinde. .)
Jasně, vím že točení bicích je ukrutná věda, mám několik víkendů strávených experimentováním, kdy jsem dokonce posouval po 1cm mikráky a zkoušel varianty, jak ty amatky nazvučit, aby bez samplů zněly nejlépe. Kvalitní zvuk bicích stojí mraky peněz, na tom se shodneme. Jasně, samplovat ... je to řešení a já ho moc nemám rád, ale u kopáku nebylo východisko. Kruci potom ty tomy, ty zní tak mohutně, ale přitom tupě... jsou to ty poslední amatky, kde průměr je stejný jako hloubka...
schválně dám link na zvukouvou ukázku s riffem a bez něj. Jsou tam nepřesnosti a je to pravda trošku laxněji nahrané, ale jako vzorek postačující.
Vím že Dodo Doležal udělal z Amatek taky dobrý sound, ale bůh ví co tam nasamploval a co použil originál...
Mě osobně celkem učarovaly ty TAMA Imperialstar, cenově, ale nerad bych přemlouval bubeníka ke koupi něčeho, co bude mít třeba daleko menší zlepšení ve zvuku než je momentální stav. Nemá přístup k netu, tak informace zjišťuju já
schválně dám link na zvukouvou ukázku s riffem a bez něj. Jsou tam nepřesnosti a je to pravda trošku laxněji nahrané, ale jako vzorek postačující.
Vím že Dodo Doležal udělal z Amatek taky dobrý sound, ale bůh ví co tam nasamploval a co použil originál...
Mě osobně celkem učarovaly ty TAMA Imperialstar, cenově, ale nerad bych přemlouval bubeníka ke koupi něčeho, co bude mít třeba daleko menší zlepšení ve zvuku než je momentální stav. Nemá přístup k netu, tak informace zjišťuju já
holé bicí
http://www.angelsfate.com/zatim/bicihole.mp3
ukázka s riffem
http://www.angelsfate.com/zatim/bici+riff.mp3
fotka sady
http://www.angelsfate.com/kapela/radek/sada.jpg
http://www.angelsfate.com/zatim/bicihole.mp3
ukázka s riffem
http://www.angelsfate.com/zatim/bici+riff.mp3
fotka sady
http://www.angelsfate.com/kapela/radek/sada.jpg
Naposledy upravil(a) paax dne 07 kvě 2007 23:49, celkem upraveno 1 x.