Overhead s širším využitím
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19 kvě 2008 23:08
Overhead s širším využitím
Zdravím všechny lidi na sféře. Momentálně si chceme s kapelou nahrát pár písniček ve své režii a po nahrání kytar jsme se chtěli vrhnout na bicí. Nejdřív jsme je zkusili nasamplovat pomocí programu EZ drummer a nebylo to zlý, ale řekl jsem si, že živý bicí jsou přece jen živý. Tak jsem si od známých půjčil sadu mikrofonů k ozvučení bicích, jedná se sadu s mikrofonama Shure (1 X PG52 a 5 x PG 56 a nějakej dynamickej mikrofon k hajtce). Tak jsem to zkusil nahrát tím způsobem, že jsem použil celkem 6 mikrofonů (PG52 na kopák, a 56tky na tomy a na snare a tu dynamiku na hajtku). Všechny mikráky píchnul do mixu a z mixu to vyvedl přímo do zvukovky, takže jsem vše nahrál do jedné stopy (nemám bohužel zvukovku s více vstupama). Když jsem si to pak poslechl tak musím říct, že to stojí celkem za prd. A teď řeším problém, má vůbec cenu shánět nějaký kondezátorový overheady když to nahrávám tímhle způsobem, nebo to zvuk podle vás nevylepší? No a pokud teda jo, tak můžete doporučit nějaký kondenzátorový mikrofon pro širší využití (nahrání kytary, zpěvu)? Předem všem děkuji za odpovědi, jinak mám bicí sadu Mapex pro M a činelovou sadu Alchemy MSX (vím, žádná sláva).
Re: Overhead s širším využitím
1) bicíma jste měli začít
2) bez postprodukčního mixu (smíchání až po nahrání) to asi nikdy nebude hrát jako profi nahrávka
3) v takovým množství mikrofonů se bez zkušeností ztratíš
Do monostopy doporučuju použít pouze dva mikrofony.
a) Jeden umístit nad soupravu jako overhead a namířit na snare. Na ekvalizeru lehce zvednout pásmo kolem 10 kHz.
b) Druhej použít na kopák. Ubrat pásmo 100-500 Hz. Naopak přidat 50hz a cca 4,5 kHz. To nad tím uříznout.
Smíchat dle pocitu a poslat do kompu.
Kondenzátor by byl fajn, ale jestli byste to kupovali jen kvůli tomu tak se na to spíš vykašlete. Navíc na kondenzátorovej mic potřebuješ fantomový napájení - nevím jestli máš. Mrkni např. na značku Samson (čínský kopie drahejch mikrofonů).
Spíš bych doporučil koupit kvalitní dynamickej mikrofon např Shure 57, kterej využijete jak na kytary (nejlepší), tak na ten kopák, tak i na zpěvy.
A hlavně: Pro zvuk bicích je strašně důležitá místnost.
zde je jednim drahym mikrofonem nahrávaná drahá souprava ve drahym studiu s drahym bubeníkem - paráda:
http://www.youtube.com/watch?v=T2_GV1CUm3k
2) bez postprodukčního mixu (smíchání až po nahrání) to asi nikdy nebude hrát jako profi nahrávka
3) v takovým množství mikrofonů se bez zkušeností ztratíš
Do monostopy doporučuju použít pouze dva mikrofony.
a) Jeden umístit nad soupravu jako overhead a namířit na snare. Na ekvalizeru lehce zvednout pásmo kolem 10 kHz.
b) Druhej použít na kopák. Ubrat pásmo 100-500 Hz. Naopak přidat 50hz a cca 4,5 kHz. To nad tím uříznout.
Smíchat dle pocitu a poslat do kompu.
Kondenzátor by byl fajn, ale jestli byste to kupovali jen kvůli tomu tak se na to spíš vykašlete. Navíc na kondenzátorovej mic potřebuješ fantomový napájení - nevím jestli máš. Mrkni např. na značku Samson (čínský kopie drahejch mikrofonů).
Spíš bych doporučil koupit kvalitní dynamickej mikrofon např Shure 57, kterej využijete jak na kytary (nejlepší), tak na ten kopák, tak i na zpěvy.
A hlavně: Pro zvuk bicích je strašně důležitá místnost.
zde je jednim drahym mikrofonem nahrávaná drahá souprava ve drahym studiu s drahym bubeníkem - paráda:
http://www.youtube.com/watch?v=T2_GV1CUm3k
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19 kvě 2008 23:08
Re: Overhead s širším využitím
Díky za reakci. Je mi jasný, že to nikdy nebude znít jako profi nahrávka, ale přece jen aby to bylo alespoň srovnatelný s těma samplama z ez drummera. Ještě si s tím zkusím pohrát a trochu poladit celou sestavu. Jinak na mixu fantomový napájení mám. S tou místností bude možná taky trošku problém, odhlučněnou máme jen jednu stěnu, zbytek je bez odhlučnění a navíc nad bicíma je takovej kulovitej výklenek, těžko říct jestli to má na zvuk pozitivní nebo negativní vliv. Jinak ještě dotaz, má nějakej smysl použít dynamickej mikrofon jako overhead? Není to čistě záležitost kondenzátorovýho mikrofonu? O sadě těch Samsonů by se dalo uvažovat, jen těžko řict jestli to nejsou vyhozený peníze. Jo a ukázka drahé soupravy v drahým s studiu s drahým bubeníkem je super, kéž bych takhle uměl hrát a mohl svoje bicí takhle nahrát
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 2301
- Registrován: 22 srp 2003 13:46
- Bydliště: Brno, Moravská Třebová
Re: Overhead s širším využitím
jestli sis dal za cíl dosáhnout zvuků "aspoň" jako z EZdrummera tak u toho s tímhle vybavením zestárneš. právě samply jsou nahrávaný v těch nejlepších studiích těma největšíma machrama
jestli se ti podařilo půjčit sadu mikráků na bicí, tak se pokus sehnat i aspoň jeden ten kondík. zvuku soupravy to určitě pomůže, ale pořád to bude jen zkušebnový demo.
jestli se ti podařilo půjčit sadu mikráků na bicí, tak se pokus sehnat i aspoň jeden ten kondík. zvuku soupravy to určitě pomůže, ale pořád to bude jen zkušebnový demo.
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 2899
- Registrován: 15 úno 2007 20:35
- Bydliště: Praha 1 - Malá Strana
- Kontaktovat uživatele:
Re: Overhead s širším využitím
Sam mě předběhl
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19 kvě 2008 23:08
Re: Overhead s širším využitím
Jasně, pokusim se sehnat ňákej kondenzdátor, ale nebude to jednoduchý. Každopádně díky za rady