Ahoj vsem,
najde se tu kutil, kterej si vyrobil/vyrabi pady sam doma ? Chci se do toho pustit,tak shanim uzitecny informace
youtube vyhodi hned nekolik navodu,ale ja bych chtel sepsat seznam pouzitych materialu, ktery jsou pro danou cast nejvhodnejsi.
kazdej prispevek-rada-napad mi usetri cas shanenim a zkousenim ruznych materialu zda-li jsou vhodny.
kazdej kdo se do neceho takovyho chce pustit jako ja urcite chce:
1-co nejmin hlucny pady
2-perfektni reakce a citlivost padu
3-nulovou,nebo pokud mozno co nejnizsi latenci
4-pevnou nosnou konstrukci
5-odolnost,vydrz
co si budem vykladat,koupit novy elektriky za desitku muzem kazdej,ale ja osobne si myslim ze za ty kacky se da udelat muziky urcite vic a kvalitnej
na predrazeny sestavy ani nekoukam,protoze kdyz si vezmu jak vlastne el.bici funguji + pouzitej material,tak nenachazim nic, proc by vysledna cena mela bejt natolik vysoka.
postupne sem budu vkladat svoje postrehy,ceho se vyvarovat,kde si priplatit,nebo cim jiz nekde pouzivanym se da to nebo vono nahradit apod.
rozdelim si to na tri casti, ktery budu postupne resit.
1.cast - elektronika(kabelaz,snimace,modul...)
2.cast - vyroba jednotlivych padu(vydrz,material,hlucnost,velikost...)
3.cast - hardware(nosna konstrukce,uchyceni padu,skladnost...)
budu rad za kazdej prispevek nebo dotaz
DIY- vyrob si sam
Re: DIY- vyrob si sam
Vím jak na to, nechci tě odradit, ale mě se povedlo pár skvělých vyrobit a do teď mi funguje skvěle jen jeden. V kostce ti poradím třeba kup si obyč škopky osíťuj je do, nich vlož v nejhorším případě
už hotové trigerry, které mají soupravy i přes 20 tisíc korun a jeden trigerr stojí stovku, ale nevydrží déle než rok. Nebo si na ty škopky kup trigery na ráfek od rolandu a bude to lepší ale dražší.
Fakt nevím, levně a kvalitně to vyrobit normálně nejde. Mě se z deseti pokusů poved jeden a vzdávám to. A u toho jednoho to bylo štěstí, je nesmrtelnej, ale za jako cenu, předchozího laborování.
A to ještě nepočítám modul....to vážně nedáš. V nejlevnější variantě se i s výrobou pod 10 tisíc nedostaneš.
Po mých skušenostech sám už dva roky šetřím a chci jen virbl elektronickej za deset tisíc...za jeho životnost bych za stejnou cenu musel koupit a vyměnit čtyři jiné a špatně hrající.
Tedˇjsem někde viděl Rolandy asi TD 1K za 10 tisíc, vydrží a hrajou líp než ostatní značky za 20 tisíc a ani nejsou moc hlučný a i když vypadají děcky tak do začátku nebo na učení jsou super.
A tvoje body 1.-3. rovná se Roland TD-1K..moje doporučení
Teda aktuálně stojí 14 tisíc, fakt sem je viděl někde nový za deset...náhoda..nerozumět tomu a neznat je tak ti je nedoporučuji, nebo si kup jiné levné, ale vyrábět, je mi líto levně nejde.
Nebo jinak vyrobil jsem si do začátku levně, skvěle hrající virbl 12 cena asi 4000 tisíce, za dva roky byl K.O. Momentálně zapne přehrávač, nebo smyčku přes trigery a to i bezpečně na první pokus a bez zpoždění, ale to je asi tak všechno.
už hotové trigerry, které mají soupravy i přes 20 tisíc korun a jeden trigerr stojí stovku, ale nevydrží déle než rok. Nebo si na ty škopky kup trigery na ráfek od rolandu a bude to lepší ale dražší.
Fakt nevím, levně a kvalitně to vyrobit normálně nejde. Mě se z deseti pokusů poved jeden a vzdávám to. A u toho jednoho to bylo štěstí, je nesmrtelnej, ale za jako cenu, předchozího laborování.
A to ještě nepočítám modul....to vážně nedáš. V nejlevnější variantě se i s výrobou pod 10 tisíc nedostaneš.
Po mých skušenostech sám už dva roky šetřím a chci jen virbl elektronickej za deset tisíc...za jeho životnost bych za stejnou cenu musel koupit a vyměnit čtyři jiné a špatně hrající.
Tedˇjsem někde viděl Rolandy asi TD 1K za 10 tisíc, vydrží a hrajou líp než ostatní značky za 20 tisíc a ani nejsou moc hlučný a i když vypadají děcky tak do začátku nebo na učení jsou super.
A tvoje body 1.-3. rovná se Roland TD-1K..moje doporučení
Teda aktuálně stojí 14 tisíc, fakt sem je viděl někde nový za deset...náhoda..nerozumět tomu a neznat je tak ti je nedoporučuji, nebo si kup jiné levné, ale vyrábět, je mi líto levně nejde.
Nebo jinak vyrobil jsem si do začátku levně, skvěle hrající virbl 12 cena asi 4000 tisíce, za dva roky byl K.O. Momentálně zapne přehrávač, nebo smyčku přes trigery a to i bezpečně na první pokus a bez zpoždění, ale to je asi tak všechno.
- Šupi
- Pokročilý diskutér Sféry
- Příspěvky: 377
- Registrován: 28 úno 2009 15:25
- Bydliště: Benešov u Prahy
Re: DIY- vyrob si sam
Já se do něčeho takovýho kdysi pustil (spíš než el. bicí tak spíš něco na způsob octapadu) - piezo snímače->zesílení,usměrnění signálu->ATmega - přiřazení MIDI signálu (s dynamikou) a odeslání po USB do PC-> přiřazení zvuku a přes ext. zvukovku s malou latencí ven...no, jednou se mi to chytlo, pak shořela atmega a teď to leží v šuplíku . A ty piezáky jsou celkem nevyzpytatelný, ale asi by se s nima dalo nějak pracovat...možná se k tomu ještě někdy vrátim - a asi spíš přes arduino + raspberry - tzn. samostatná jednotky bez PC.
Re: DIY- vyrob si sam
Koukám zatím žádný povzbuzení k experimentování. Jenže ono je to bohužel tak. Pokud nejsi profi páječ, který si bude s radostným prozpěvováním každý týden pájet nový piezo snímač za předchozí uklepaný, nemá cenu se do toho pouštět. Rychle zjistíš, že tahle cesta vede dříve či později k pořádnýmu vopruzu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: 11 úno 2016 23:53
Re: DIY- vyrob si sam
Mam vyrobene a temer kazdy den pouzivane DIY tak 8 let. Stalo me to celkem 7 tisíc (hardware).
Stare amatky ktere jsem od nekoho dostal, modul Yamaha DTXplorer. Blany ze sitky proti hmyzu (virbl 4 vrstvy, prechody 2), na virblu snimac na kusu hliníkového plechu tlousky 3 mm zohybany tak aby nalepenym snimacem dolehal na blanu a zespodu vlozeny kruh z karimatky aby trochu utlumil vibrace a zabranil parazitnim uderum. Na prechodech mam zatím snimace přes molitan ze spodu na kraji blany.
Cinely jsou plastove cvicebni podlepene vystrizenou karimatkou a ze spodu oboustrankou prilepeny snimac. Mel jsem i druhou zonu a na ridu jsem chtel i 3, momentalne nefunkcni, není cas na opravu, ale 2. byla resena 1mm plastovou relativne pevnou folii vystrizenou do pulkruhu, na ni nalepena hlinikova folie z umeleckych potreb, gramaz poněkud vetsi nez u alobalu . Pod folii ještě musí byt prilepeny drat a stejny protikus folie s dratem na cinelu. Plast musí byt podlepeny silnejsi vrstvou oboustranky aby to fungovalo při uderu jako spinac (u yamahy je resena dalsi zona tak, ze pri uderu se signal bere ze stejneho snimace a spinacem se identifikuje prislusna zona, u rolandu a mam pocit i jinych vyrobcu samostatnym snimacem).
Hitku mam na drzaku ze zavitove tyce s prisroubovanym kruhem ze sololitu a na nem cinel (plast) se snimacem ze spodu. Pedal je nejaky historicky amati na drevene zakladne s al profilem a pruzinou, snimani je fotodpor s LEDkou v krabicce a na pedalu pruh pruhledne folie s natistenym prechodem (od pruhledne po cernou, ne tim od sestavy ) ve vice vrstvch aby byl na jedne strane neprusvitny.
Kopak je normalni pedal s drzakem se snimacem s 3 cm tlustou vrstvou molitanu.
Kabely mam kroucenou 2 linku , mam nachystane normalni, ale cas je muj nepritel (zatím, pracuju na tom... ).
Zvuky z modulu jsou samozrejme priserne, takze přes MIDI do pc, zvukarna ESI Maya 4x4 PCI. DTXplorer neumi přenastavit MIDI noty (nenasel jsem, kdyztak me opravte), takze stary free Edrum monitor (na pereklad not) ve kterem mam setup na EZdrumer (s tim setupem jsem se sr.l tak tyden, hlavne s Hitkou, uz jsem to zacinal vzdávat, tehdy nebyla moc dokumentace ).
Je to takove provizorni reseni které uz mi funguje 8 let , mam nachystane trubky na rampu, kabely.... ale cas není, jinak mi uz udelaly obrovskou službu, mit je doma je super. Delam v IT z domu a obcas nejaky vypocet, test nebo rendering mi dava moznost v prubehu dne hrat. Kdyby nebyly, hral bych jen na preskuse . A když jsem zkousel porovnávat v muzikeru tak se mi to zdalo pocitove mnohem lepsi nez plastove pady. S blanou uz jsou lepsi, ale tyka se to taky drazsich modelu. Alesis se mi zdaly spatne, ale prisuzoval jsem to spis nastaveni...
Snad jsem na nic nezapomnel, bydlim v praze na zbraslavi kdyby ses chtel na ten srot podivat .
EDIT:
Zapomnel jsem, ze na crashi a ridu byla uz naparena vrstva gumy na utlumeni uderu a na cinel jsem nalepil 3 mm vrstvu neoprenu. Mam v planu je přetvořit na plechove, dulezite je podlepeni necim houzevnatym nejlepe aspon 5 mm gumou pro utlumeni rezonance a podle chuti a preferenci horni utlumeni uderu.
EDIT 2:
Co se hluku tyka tak mi to az na jeden pripad (pricky z hurdisky na visku a neuroticky soused alkoholik) prochazi celkem v pohode, pres den 9:00 - 20:00. A to mluvim o bytovkach, kdyz jsem bydlel v dome tak kdykoliv se mi chtelo . Latence limitovana jen zvukarnou, procesorem a softem, na zvukovce in/out 5.6 ms, takze jen out 1/2 - 2.8 ms, plus procesing softu tipuju do 2 ms a MIDI je rychle. Snimace jsou pieza za 30 Kc v obchode se soucastkama.
Stare amatky ktere jsem od nekoho dostal, modul Yamaha DTXplorer. Blany ze sitky proti hmyzu (virbl 4 vrstvy, prechody 2), na virblu snimac na kusu hliníkového plechu tlousky 3 mm zohybany tak aby nalepenym snimacem dolehal na blanu a zespodu vlozeny kruh z karimatky aby trochu utlumil vibrace a zabranil parazitnim uderum. Na prechodech mam zatím snimace přes molitan ze spodu na kraji blany.
Cinely jsou plastove cvicebni podlepene vystrizenou karimatkou a ze spodu oboustrankou prilepeny snimac. Mel jsem i druhou zonu a na ridu jsem chtel i 3, momentalne nefunkcni, není cas na opravu, ale 2. byla resena 1mm plastovou relativne pevnou folii vystrizenou do pulkruhu, na ni nalepena hlinikova folie z umeleckych potreb, gramaz poněkud vetsi nez u alobalu . Pod folii ještě musí byt prilepeny drat a stejny protikus folie s dratem na cinelu. Plast musí byt podlepeny silnejsi vrstvou oboustranky aby to fungovalo při uderu jako spinac (u yamahy je resena dalsi zona tak, ze pri uderu se signal bere ze stejneho snimace a spinacem se identifikuje prislusna zona, u rolandu a mam pocit i jinych vyrobcu samostatnym snimacem).
Hitku mam na drzaku ze zavitove tyce s prisroubovanym kruhem ze sololitu a na nem cinel (plast) se snimacem ze spodu. Pedal je nejaky historicky amati na drevene zakladne s al profilem a pruzinou, snimani je fotodpor s LEDkou v krabicce a na pedalu pruh pruhledne folie s natistenym prechodem (od pruhledne po cernou, ne tim od sestavy ) ve vice vrstvch aby byl na jedne strane neprusvitny.
Kopak je normalni pedal s drzakem se snimacem s 3 cm tlustou vrstvou molitanu.
Kabely mam kroucenou 2 linku , mam nachystane normalni, ale cas je muj nepritel (zatím, pracuju na tom... ).
Zvuky z modulu jsou samozrejme priserne, takze přes MIDI do pc, zvukarna ESI Maya 4x4 PCI. DTXplorer neumi přenastavit MIDI noty (nenasel jsem, kdyztak me opravte), takze stary free Edrum monitor (na pereklad not) ve kterem mam setup na EZdrumer (s tim setupem jsem se sr.l tak tyden, hlavne s Hitkou, uz jsem to zacinal vzdávat, tehdy nebyla moc dokumentace ).
Je to takove provizorni reseni které uz mi funguje 8 let , mam nachystane trubky na rampu, kabely.... ale cas není, jinak mi uz udelaly obrovskou službu, mit je doma je super. Delam v IT z domu a obcas nejaky vypocet, test nebo rendering mi dava moznost v prubehu dne hrat. Kdyby nebyly, hral bych jen na preskuse . A když jsem zkousel porovnávat v muzikeru tak se mi to zdalo pocitove mnohem lepsi nez plastove pady. S blanou uz jsou lepsi, ale tyka se to taky drazsich modelu. Alesis se mi zdaly spatne, ale prisuzoval jsem to spis nastaveni...
Snad jsem na nic nezapomnel, bydlim v praze na zbraslavi kdyby ses chtel na ten srot podivat .
EDIT:
Zapomnel jsem, ze na crashi a ridu byla uz naparena vrstva gumy na utlumeni uderu a na cinel jsem nalepil 3 mm vrstvu neoprenu. Mam v planu je přetvořit na plechove, dulezite je podlepeni necim houzevnatym nejlepe aspon 5 mm gumou pro utlumeni rezonance a podle chuti a preferenci horni utlumeni uderu.
EDIT 2:
Co se hluku tyka tak mi to az na jeden pripad (pricky z hurdisky na visku a neuroticky soused alkoholik) prochazi celkem v pohode, pres den 9:00 - 20:00. A to mluvim o bytovkach, kdyz jsem bydlel v dome tak kdykoliv se mi chtelo . Latence limitovana jen zvukarnou, procesorem a softem, na zvukovce in/out 5.6 ms, takze jen out 1/2 - 2.8 ms, plus procesing softu tipuju do 2 ms a MIDI je rychle. Snimace jsou pieza za 30 Kc v obchode se soucastkama.