Patálie s imbusy
-
- Řečník Sféry
- Příspěvky: 850
- Registrován: 11 kvě 2004 14:13
- Bydliště: Česká Kamenice
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem si o víkendu vyčistil všechny korpusy. Byla to paráda. Sundal jsem vrchní blány, utáhl šrouby (někdy to bylo opravdu potřeba), utřel hadrem a znova naldil. Snad se mi to i povedlo, ale v obýváku to zní určitě jnak než ce zkušebně, takže jsem zvědavej až se přestehuju zpátky.
To BóĎa:Až budeš mít někdy v tejdnu čas, dej vědět a vyčistíme pedály.
To BóĎa:Až budeš mít někdy v tejdnu čas, dej vědět a vyčistíme pedály.
To jako, že si umyjete nohy?Honza píše:Tak jsem si o víkendu vyčistil všechny korpusy. Byla to paráda. Sundal jsem vrchní blány, utáhl šrouby (někdy to bylo opravdu potřeba), utřel hadrem a znova naldil. Snad se mi to i povedlo, ale v obýváku to zní určitě jnak než ce zkušebně, takže jsem zvědavej až se přestehuju zpátky.
To BóĎa:Až budeš mít někdy v tejdnu čas, dej vědět a vyčistíme pedály.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 80
- Registrován: 11 zář 2007 15:19
- Kontaktovat uživatele:
Re: Patálie s imbusy
Ja bych to řešil nákupem červíků...mě se je povedlo ze strý šlapky všechny poztrácet, tak sem zašel do železářství a tam se si jich za 25,- koupil 15 a byli vsechny na imbus 2mm takze pohoda ;)
Re: Patálie s imbusy
Je to sice silně neaktuální reakce, když reaguju na téměř historický dotaz ~ ale třeba tím pomůžu někomu, kdo ještě hledá a pátrá...
Hledal jsem dál a nebudu napínat, NAŠEL jsem odborníka a ten potvrdil: je to opravdu klasika - pravostranný metrický závit, leč poškozený, a konkrétně jde o "M 6x6 s vnitřním šestihranem a plochou hlavou", jak stojí na prodejním dokladu. Ale ještě jeden pozoruhodný údaj tam byl: "třída 45H"" - tedy třída užité oceli. Už si strojírenské údaje moc nepamatuju, ale tohle by měla být DOST tvrdá ocel.
Jak důkežitý je tenhle fakt mi došlo až ve zkušebně při porovnání původního čínského a nově zakoupeného. Ti zatracení žluťáci to dělají z tak neuvěřitelně mizerného matroše, že 2x člověk se správným imbusem uspěje, ale potřetí už prd - otvor se neznatelně vymačká a imbus se už nechytá. To samý se stane i s vlastním závitem. Ta měkkota se zku*ví tak, že do metrického závitu se jí už nechce a z dálky vypadá, že by mohl být palcový... ale není. To jen tak dvě stoupání jsou zdeformovaný, že demontáž pak vyžaduje jistou bezohlednost
Ten cit při utahování, když jsem aplikoval nové a tvrdší české šroubky, byl neporovnatelný! A další moment stojí za pozornost: spodní část čínského šroubu nemá (oproti českému) zkosení a je plochá jak hruď 12leté Vietnamky --- to má jediný, zato neblahý následek: při silném dotažení se takhle mistrně vyvedený měkký šroubek začne samovolně roznýtovávat (asi jako to umí Koudelka v Jáchyme, hoď ho...) = no, a pak nejde ven...
Quiz: jestli písnička Vítkovců (DRÁT V UCHU) není vlastně o téhle bubenické patálii...
Před nějakou dobou se mi u BASIX-šlapky začal jevit stejný problém. Nějak jsem to flikoval, ale jen se to horšilo a horšilo, nakonec už prvky na hřídeli nešly utáhnout a hra začínala být problematickou. Nastal proto den D a rozhodnutí R: za cenu zničení šroubku jsem "červíčka" brutálně vydoloval a začal s tímto vzorkem shánět náhradu. První pokus s metrickým závitem = neúspěch. Že by Whitworth...?Kostka už [color=#FF4040]07. 11. 2005[/color] píše:...potřebuju jen vědět, v jakých velikostech se prodávají imbusové klíče. Koupil jsem si teď sadu, jsou tam mj. 2, 2.5, 3, no jo, jenže moje Basixová šlapka je asi něčím speciální, takže 2 mm mi v tom šroubu tancuje, kdežto 2.5 mm už se tam zase nevejde. Udělal jsem, co jsem potřeboval, nakonec tou dvojkou, ale nebyla to ideální spolupráce a vrtá mi hlavou, jestli se teda běžně dostane i třeba nějaký 2.75, anebo si firma Basix prostě postavila hlavu... ?
Hledal jsem dál a nebudu napínat, NAŠEL jsem odborníka a ten potvrdil: je to opravdu klasika - pravostranný metrický závit, leč poškozený, a konkrétně jde o "M 6x6 s vnitřním šestihranem a plochou hlavou", jak stojí na prodejním dokladu. Ale ještě jeden pozoruhodný údaj tam byl: "třída 45H"" - tedy třída užité oceli. Už si strojírenské údaje moc nepamatuju, ale tohle by měla být DOST tvrdá ocel.
Jak důkežitý je tenhle fakt mi došlo až ve zkušebně při porovnání původního čínského a nově zakoupeného. Ti zatracení žluťáci to dělají z tak neuvěřitelně mizerného matroše, že 2x člověk se správným imbusem uspěje, ale potřetí už prd - otvor se neznatelně vymačká a imbus se už nechytá. To samý se stane i s vlastním závitem. Ta měkkota se zku*ví tak, že do metrického závitu se jí už nechce a z dálky vypadá, že by mohl být palcový... ale není. To jen tak dvě stoupání jsou zdeformovaný, že demontáž pak vyžaduje jistou bezohlednost
Ten cit při utahování, když jsem aplikoval nové a tvrdší české šroubky, byl neporovnatelný! A další moment stojí za pozornost: spodní část čínského šroubu nemá (oproti českému) zkosení a je plochá jak hruď 12leté Vietnamky --- to má jediný, zato neblahý následek: při silném dotažení se takhle mistrně vyvedený měkký šroubek začne samovolně roznýtovávat (asi jako to umí Koudelka v Jáchyme, hoď ho...) = no, a pak nejde ven...
Quiz: jestli písnička Vítkovců (DRÁT V UCHU) není vlastně o téhle bubenické patálii...
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1289
- Registrován: 14 kvě 2004 19:06
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Patálie s imbusy
No a s tím spojené - nevíte jak dostat ven ztrhaný imbus? U šlapky na eliminátoru jsem si ztrhal závity - resp. byly ty šouby tak dobře přilepené, že i když jsem vše zahřál, nepovedlo se mi to ošroubovat a ztrhnul sem to. dostanu se ke šroubu z vrchu i zespodu pedálu.
není nějaká fligna?
Je to na pedálu, co třeba odvrtat hlaviču, tím bych mohl sundat horní díl a zkusit tělo šroubu nějak vyšroubovat?(asi kleštěma?)
jsou to šroubky...ne červi
není nějaká fligna?
Je to na pedálu, co třeba odvrtat hlaviču, tím bych mohl sundat horní díl a zkusit tělo šroubu nějak vyšroubovat?(asi kleštěma?)
jsou to šroubky...ne červi
Re: Patálie s imbusy
Tak nějak. Já do vnitřního šestihranu vrazil malý plochý šroubovák, a když jsem vybojoval cca dvě stoupání, tak už to jistily kombinačky - ale s citem, jinak se ten měkkejš splácne ještě ve vnitřním závitu... a pak by to bylo na komplet převrtáníHugo Bos píše:...třeba odvrtat hlaviču, tím bych mohl sundat horní díl a zkusit tělo šroubu nějak vyšroubovat?(asi kleštěma?)...