Anketní otázka No. 5

Najdete zde diskusi k článkům Bubenického magazínu
Tokhi
Pokročilý diskutér Sféry
Příspěvky: 230
Registrován: 20 úno 2006 15:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

:-)

Příspěvek od Tokhi »

Tak na teplickou konzervu hodně bacha.. to spíš neni pozitivní reklama.. :mrgreen:

Psyker
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1363
Registrován: 09 čer 2004 14:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psyker »

No, muj ucitel ma teplickou konzervu a pardubickou a rek bych ze to neresi, dokud to zni dobre.
Pokud ne, tak mi radil at to tam davam, ale v tomhle pripade zase de o dost tlumenej slapak.

DUMP
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 2123
Registrován: 14 led 2006 20:22
Bydliště: česká lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DUMP »

Zrovna tu teplickou von doporucuje, ze je tam ted nahodou naky dobry osazeni ucitelu ci co..

fankju
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1792
Registrován: 21 dub 2005 20:19

Příspěvek od fankju »

Pokud teda hraju něco rychlejšího, kam s nohou?

Benbuben
R. I. P.
Příspěvky: 4193
Registrován: 29 srp 2004 16:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Benbuben »

Když já hraju nohou něco rychlejšího, tak nohu vůbec ani nestihnu někam pokládat a beater bych ani nestíhal nechávat na bláně... :D

Psyker
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1363
Registrován: 09 čer 2004 14:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psyker »

2 Ben: No to zni jako bys hral blackmetal. Slapka nestoji :)

Benbuben
R. I. P.
Příspěvky: 4193
Registrován: 29 srp 2004 16:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Benbuben »

Mno, taky že hraju... :D Akorát mam zatím jenom single šlapku, takže to nejni ono... Ale zpěv máme do blacku ideální...zeptej se Mastera. :wink:

Master
Řečník Sféry
Příspěvky: 729
Registrován: 17 říj 2005 13:20
Bydliště: Prágl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Master »

:D nj ben v jedný písničce šlape jako ian paice ve fireballu :mrgreen:
a zpěvačka se tim stylem taky řídí, připomíná to něco mezi elektrickou kytarou a motorovou pilou, ale ovšem s krásným vibrátem :D

fankju
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1792
Registrován: 21 dub 2005 20:19

Příspěvek od fankju »

Vona noha má hezkejch pár kilo -nedovedu odhadnout kolik- takže přecejen jí křečovitě držet ve vzduchu... To si jí radši opřu o placku, resp. o blánu.

Bobroněnko
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1882
Registrován: 17 kvě 2005 12:57
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bobroněnko »

přesně tohle jsem tady řešil, a byl jsem umlácen argumenty, že pokud se to naučím dobře, vůbec mi to nebude vadit :D pročti to. třeba to pochopíš. já jsem to zatím moc nepobral.

Sam Jr.
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 2301
Registrován: 22 srp 2003 13:46
Bydliště: Brno, Moravská Třebová

Příspěvek od Sam Jr. »

2 fakju: musíš taky pořešit posaz - výšku i vzdálenost od pedálu (úhel v koleně) - a najít takovou rovnovážnou pozici abys seděl s oběma nohama na pedálech - celou plochou chodidel - a palice nebyly na bláně!!!

... je to všechno o rovnováze - prostě většinu váhy musí přenýst zadek a ten malej zbytek paty - na špičky se váha přenáší jen při úderu. ale nikomu tuhle technilku rozhodně vnucovat nechci :) je jasný, že když člověk sedí blízko soupravy na mizerné malé stoličce a naklání se při hraní dopředu, že mu nezbyde nic jinýho než se opírat o blány :)

Psyker
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1363
Registrován: 09 čer 2004 14:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psyker »

No, ja jsem to poradne otestoval vcera asi 2 hodky a pride mi ze ma clovek nad pedalem vetsi kontrolu- respektive vic ho vnima a lepsi se mu cit. Urcite se mi z te startovni pozice hral lip skluz a znel vyrovnanej. Ten zvuk je i u exportu jiny, ale nepodarilo se mi dat zatim tak hlasity uder jako normalne.

Radim
Správce
Příspěvky: 3306
Registrován: 07 srp 2003 12:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radim »

Nějakou dobu samozřejmě rvá než si to člověk zcela osvojí a nepřemýšlí nad tím. Samozřejmě jsou pasáže, kde také nechám beater na bláně, ale většinou ja tam tolik úderů najednou, že je to jedno, anebo je to tak těžké koordinačně, že bych to zatím prostě nepořešil.
Jinak ránu mám s odskokem lepší než bez. Podle mne je to úplně ten samý princip jako u paličky - také nikdo nenechá paličku na bláně, aby nemusel ruku zvedat a ztrácet tím rovnováhu. Ten princip je v podstatě stejný!

sasa
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 3061
Registrován: 05 srp 2003 09:40
Bydliště: praha

Příspěvek od sasa »

a já si zrovna nemyslím, že je to tak jednostranný - vše je o zvuku to chápu, ale nikdo mi nemůže tvrdit, že odskakovat beater je správná cesta a vše ostatní je špatně - to je zkrátka podle mě blbost. Pokud někdo nečetl názory uvedené v otázce č. 5 v magazínu, mohl by tak lehce nabýt dojmu, že kdo neodskakuje je lemra :mrgreen:
chápu to takhle: pokud chceš otevřený zvuk kopáku necháš beater odskočit, pokud chceš uzavřený "mlasknutí" necháš ho na bláně, prostě tak jak ti to zvukově vyhovuje (poku máš prořezaný rezonančky), časem podle mě stejně noha příjde "sama" na tu pozici, která jí nejlíp vyhovuje (teda asi) ale je to jen a jen o zvuku - proč se dělá díra do rezonančnky na kopáku? - jednak kvůli mikrofonu a jednak kvůli odskoku a "tlaku", kterej z bubnu utíká při úderu a taky kvůli zvuku- neznám nikoho kdo chce aby se mu kopák rozezněl jako 12" malej tom-tom. Podle mě je to o tom, že kopák má specifickej zvuk, krátkej a silnej proto se i do rezonančky dělaj díry, nidko nepotřebuje dolouhý ooooooomphhhhhhhhhhh - teda asi potřebuje, ale od toho jsou tu pochodopvý bubeníci žejo.. podle mě je celý přirovnání odskoku paličky na malej buben něco jinýho než je odskok beateru z blány velkýho bubnu - v tom srovnání jsem nenašel žádnej smysl...

myša
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1281
Registrován: 16 zář 2005 14:17
Bydliště: Únětice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od myša »

predesilam,ze sem jeste necetl anketu,takze nevim co tam stoji,ale martin vajgl na workshopu nerikal co je lepsi,jen ze je to nutne zvladat oboji.hlavne v jazzu.
kdyz to uplne obratim a prezenu.....tak do crashe se da mlasknout taky dvojim zpusobem:bud ho po uderu chytnes nebo ho taky muzes nechat znit.samo-v 99procentech pripadu ho nechas doznit,ale mas i jinou moznost..stejne jak u toho kopaku.predstav si,ze hrajes nejaky jazzovy fast a kopak jednou zahrajes kratce,jindy ho nechas znit.muzes tu hru co se tyce frazovani dostat o dalsi patro nahoru.a to,ze to pozna jeden clovek v klubu,to ti muze byt jedno..proste pro dobry pocit...

doxa
Pokročilý
Příspěvky: 54
Registrován: 28 srp 2003 16:09
Bydliště: Králův Dvůr, Křižatky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doxa »

sasa píše:a já si zrovna nemyslím, že je to tak jednostranný - vše je o zvuku to chápu, ale nikdo mi nemůže tvrdit, že odskakovat beater je správná cesta a vše ostatní je špatně - to je zkrátka podle mě blbost. Pokud někdo nečetl názory uvedené v otázce č. 5 v magazínu, mohl by tak lehce nabýt dojmu, že kdo neodskakuje je lemra :mrgreen:
chápu to takhle: pokud chceš otevřený zvuk kopáku necháš beater odskočit, pokud chceš uzavřený "mlasknutí" necháš ho na bláně, prostě tak jak ti to zvukově vyhovuje (poku máš prořezaný rezonančky), časem podle mě stejně noha příjde "sama" na tu pozici, která jí nejlíp vyhovuje (teda asi) ale je to jen a jen o zvuku - proč se dělá díra do rezonančnky na kopáku? - jednak kvůli mikrofonu a jednak kvůli odskoku a "tlaku", kterej z bubnu utíká při úderu a taky kvůli zvuku- neznám nikoho kdo chce aby se mu kopák rozezněl jako 12" malej tom-tom. Podle mě je to o tom, že kopák má specifickej zvuk, krátkej a silnej proto se i do rezonančky dělaj díry, nidko nepotřebuje dolouhý ooooooomphhhhhhhhhhh - teda asi potřebuje, ale od toho jsou tu pochodopvý bubeníci žejo.. podle mě je celý přirovnání odskoku paličky na malej buben něco jinýho než je odskok beateru z blány velkýho bubnu - v tom srovnání jsem nenašel žádnej smysl...
Myslim, ze si moh nazacatku napsat, ze tam ten beater nechavas a nemusel sis to tady takhle sahodlouze obhajovat :D :D :D

doxa
Pokročilý
Příspěvky: 54
Registrován: 28 srp 2003 16:09
Bydliště: Králův Dvůr, Křižatky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doxa »

Jelikož jsi napsal hodně nesmyslů, pokusim se to uvést na pravou míru
sasa píše:a já si zrovna nemyslím, že je to tak jednostranný - vše je o zvuku to chápu, ale nikdo mi nemůže tvrdit, že odskakovat beater je správná cesta a vše ostatní je špatně - to je zkrátka podle mě blbost. Pokud někdo nečetl názory uvedené v otázce č. 5 v magazínu, mohl by tak lehce nabýt dojmu, že kdo neodskakuje je lemra :mrgreen:
nechat odskakovat beater není jen správná cesta, ale je to hlavně jediná cesta jak dosáhnout nějaký techniky (rychlosti), čímž se nevylučuje použití zaráženýho beateru k získání "jinýho" zvuku. Dokud je čas můžeš použít k hraní cokoliv, třeba do toho bubnu kopat nohou :-) ale když ten čas neni, nemáš jinou volbu.
sasa píše: chápu to takhle: pokud chceš otevřený zvuk kopáku necháš beater odskočit, pokud chceš uzavřený "mlasknutí" necháš ho na bláně, prostě tak jak ti to zvukově vyhovuje (poku máš prořezaný rezonančky),.
V případě vyříznutý díry a hodně deky, se dá hrát i se zaráženym beaterem, rozdíl ve zvuku neni prakticky žádnej, má to vliv jen na techniku. Když ve šlapáku není nic a nemá ještě navíc díru, je potřeba k čistýmu úderu zaraženym beaterem hodně síly. I to se dá, ale je to fakt jenom na hraní, kde je "hodně času"
sasa píše: časem podle mě stejně noha příjde "sama" na tu pozici, která jí nejlíp vyhovuje (teda asi)
Timhle si popřel celej systém učení techniky, to by nikdo nemusel nikam chodit, kdyby na to končetiny přišly samy! :D :D Většinou je technika, která ti nejvíc ulehčí život, nejmíň pochopitelná a obtížná na nácvik, alespoň v prvopočátku. (prstová technika, dvojky tahaný prstama, skluz, odskakovanej beater :-)
sasa píše: ale je to jen a jen o zvuku - proč se dělá díra do rezonančnky na kopáku? - jednak kvůli mikrofonu a jednak kvůli odskoku a "tlaku", kterej z bubnu utíká při úderu a taky kvůli zvuku- neznám nikoho kdo chce aby se mu kopák rozezněl jako 12" malej tom-tom. Podle mě je to o tom, že kopák má specifickej zvuk, krátkej a silnej proto se i do rezonančky dělaj díry, nidko nepotřebuje dolouhý ooooooomphhhhhhhhhhh - teda asi potřebuje, ale od toho jsou tu pochodopvý bubeníci žejo.. podle mě je celý přirovnání odskoku paličky na malej buben něco jinýho než je odskok beateru z blány velkýho bubnu - v tom srovnání jsem nenašel žádnej smysl...
To, že necháš oskočit beater neznamená, že budeš mít zvuk jako pochodovej bubeník, ale má to rozhodně co do činění s tvořením zvuku. Když zarazíš beater, tak ten šlapák utlumíš dřív než se stihne vůbec rozeznít a to je uplně stejný jako při odskoku paličky. Na dýlku zvuku maj vliv hlavně blány, pokud maj nějaký tlumení, popř. obsah bubnu...

sedi
Diskutér Sféry
Příspěvky: 197
Registrován: 01 čer 2006 19:47
Bydliště: na Ostrove
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sedi »

na bici se ucim, beater nechavam na blane, patu po uderu, kdyz je chvilku pauza davam dolu. Hraju spickou nekde v 1/3 az polovine pedalu od spodu. Snazim se slapat koordinovane, abych prasknul presne v okamziku, jak to ma byt. Mam uz ted zkouset nechat odskakovat beater, kdyz vim, ze bych v budoucnu rad zvladl rozmanitost zvuku na BD. Nebo se tim ted nemam zatezovat a hrat tak, abych to tam slapnul jak to ma byt?

PS. divani se na novu vyzaduje pevne nervy :?

sasa
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 3061
Registrován: 05 srp 2003 09:40
Bydliště: praha

Příspěvek od sasa »

doxo jo hraju se zaráženým beaterem ve věcech který sou rychlý (pro někoho nejsou rychlý)- ale v pomalej věcech hraju s odskokem stejně tak jako v tichejch - a hraju tak jen proto, že když hraju v tichejch věcech např. nějaký shuffloidní blues, tak tam prostě zatloukanej kopák potichu nezní tak dobře jako když ho hraju s odskokem - já si nic neobhajuju :D

ad1) v rychlosti máš nejspíš pravdu, nikdy sem takhle rychle nehrál ani asi hrát nebudu, ale pokud je to jediný správná technika tak máš asi holt pravdu - fakt je že když hraješ hodně rychle a pokud necháváš beater na bláně, prodlužuješ si dobu akce o jednu dráhu beateru takže tomu bych možná i rozumněl.....

ad2) nevím, ale já mám kopák kterej tlumit dekou nemusím a leze mi z toho opravdu zvuk za kterej se nemusím stydět ani náhodou - nejsem zastánce rvaní nějakýho bordelu do kopáku -prořezávám rezonančku takže to je asi zcela pochopitelný pokud mám neprořezanou blánu tak beater bude mít tendenci odskakovat o tom se nebavím, ale jak jsem psal já mám díru v rezonančce a udělal jsem jí tam i z toho důvodu, že byl pro mě problém hrát pokaždý s odskokem :mrgreen:
(moje kopáky - mapex orion 18x16 - tlumit nemůžu protože je malinkej a když ho zatlumím tak nemá dostačující zvuk, peavey RBS1 22x18" netlumím protože to není potřeba je to basový monstrum)

ad3) jo to jak sem psal o tý noze že si v tom udělá pořádek sama, to je píčovina :mrgreen:

ad4) tomu nerozumím, kopák je prostě jiný konstrukce než jakejkoliv buben - má znít jinak proto je to kopák, buben se rozezní i když na něj spadne kilo vepřovejch jater a nemusej odskakovat aby hrál....

no jo no asi mi nic jinýho nezbyde než se naučit nechat odskakovat beater od blány - zase 6 let cvičení v prdeli. :mrgreen:

Bobroněnko
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1882
Registrován: 17 kvě 2005 12:57
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bobroněnko »

doxo, myslím si, že asi nikdo neřeší rychlosti, kdy nohy kmitaj tak, že zahrát zatlučený beater je technicky nemožné a popírá to fyzikální zákony. nebo třeba skluz, který je na tom odrazu založen. tak blbej tu snad nikdo není :D co třeba klasické bum / čvacht, kde máš času docela dost?

Radim
Správce
Příspěvky: 3306
Registrován: 07 srp 2003 12:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radim »

Při klasickým bum/čvacht máš dost času nechat beater odskočit a ještě si položit nohu na pedál, aby si odpočinula. A věř mi, že naučíš-li se nechat odskakovat, zlepší Ti to celkově kontrolu nad pedálem bez ohledu na styl, rychlost, hlasitost...

Bobroněnko
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1882
Registrován: 17 kvě 2005 12:57
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bobroněnko »

na první půlku příspěvku bych odpověděl, proč dělat pohyby navíc, na druhou už ti to říct nemůžu :D

Trade
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 2128
Registrován: 29 srp 2005 14:44
Bydliště: Plzeň/Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trade »

já nevim...v jazzu, na otevřenej šlapák to chápu, tam se to může projevit zvukově docela dost. Ale v rocku a tvrdší muzice, když mam ve šlapáku polštář a ještě díru na mikrofon, tak na takovej tlumenej šlapák to nemá zvukově vliv.

Psyker
Tuplovaný řečník Sféry
Příspěvky: 1363
Registrován: 09 čer 2004 14:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psyker »

No, s emadem a dekou sem rozil slysel u exportu. S ucpanym kopakem - to byly premiery nejaky lepsi a nic. Takze taky mira zatlumeni dela svy

Radim
Správce
Příspěvky: 3306
Registrován: 07 srp 2003 12:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radim »

No tak je jasný, že když člk vycpe šlapák nějakým svinstvem, tak do toho může kopat jak chce a bude to furt stejný (tedy na pytel). Spousta lidí tady řeší jestli hrát s plnou přední blánou, anebo s otvorem. Pokud je plná přední blána, tak se snad zarážet beater ani nedá, to pak dělá "víření" (bohužel značně nechtěné). Sice se takhle opravu hraje hlavně jazz, ale ani v rocku to není někdy k zahození. Už to tady bylo x krát řečeno: dá se bez toho obejít, samozřejmě, ale hráč tím svoje výrazové možnosti značně omezí. To samé platí pokud se někdo nebude chtít učit třeba paradidly, dvojky, víření....bez všeho se sice dá obejít, ale bez toho ta hra moc hezky znít nebude a hlavně se tak člověk nikdy nikam neposune.

Odpovědět

Zpět na „Články našeho Magazínu Sféry bubeníků => Bubenického Magazínu“