Anketní otázka No. 5
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1882
- Registrován: 17 kvě 2005 12:57
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 2301
- Registrován: 22 srp 2003 13:46
- Bydliště: Brno, Moravská Třebová
2 fakju: musíš taky pořešit posaz - výšku i vzdálenost od pedálu (úhel v koleně) - a najít takovou rovnovážnou pozici abys seděl s oběma nohama na pedálech - celou plochou chodidel - a palice nebyly na bláně!!!
... je to všechno o rovnováze - prostě většinu váhy musí přenýst zadek a ten malej zbytek paty - na špičky se váha přenáší jen při úderu. ale nikomu tuhle technilku rozhodně vnucovat nechci je jasný, že když člověk sedí blízko soupravy na mizerné malé stoličce a naklání se při hraní dopředu, že mu nezbyde nic jinýho než se opírat o blány
... je to všechno o rovnováze - prostě většinu váhy musí přenýst zadek a ten malej zbytek paty - na špičky se váha přenáší jen při úderu. ale nikomu tuhle technilku rozhodně vnucovat nechci je jasný, že když člověk sedí blízko soupravy na mizerné malé stoličce a naklání se při hraní dopředu, že mu nezbyde nic jinýho než se opírat o blány
No, ja jsem to poradne otestoval vcera asi 2 hodky a pride mi ze ma clovek nad pedalem vetsi kontrolu- respektive vic ho vnima a lepsi se mu cit. Urcite se mi z te startovni pozice hral lip skluz a znel vyrovnanej. Ten zvuk je i u exportu jiny, ale nepodarilo se mi dat zatim tak hlasity uder jako normalne.
Nějakou dobu samozřejmě rvá než si to člověk zcela osvojí a nepřemýšlí nad tím. Samozřejmě jsou pasáže, kde také nechám beater na bláně, ale většinou ja tam tolik úderů najednou, že je to jedno, anebo je to tak těžké koordinačně, že bych to zatím prostě nepořešil.
Jinak ránu mám s odskokem lepší než bez. Podle mne je to úplně ten samý princip jako u paličky - také nikdo nenechá paličku na bláně, aby nemusel ruku zvedat a ztrácet tím rovnováhu. Ten princip je v podstatě stejný!
Jinak ránu mám s odskokem lepší než bez. Podle mne je to úplně ten samý princip jako u paličky - také nikdo nenechá paličku na bláně, aby nemusel ruku zvedat a ztrácet tím rovnováhu. Ten princip je v podstatě stejný!
a já si zrovna nemyslím, že je to tak jednostranný - vše je o zvuku to chápu, ale nikdo mi nemůže tvrdit, že odskakovat beater je správná cesta a vše ostatní je špatně - to je zkrátka podle mě blbost. Pokud někdo nečetl názory uvedené v otázce č. 5 v magazínu, mohl by tak lehce nabýt dojmu, že kdo neodskakuje je lemra
chápu to takhle: pokud chceš otevřený zvuk kopáku necháš beater odskočit, pokud chceš uzavřený "mlasknutí" necháš ho na bláně, prostě tak jak ti to zvukově vyhovuje (poku máš prořezaný rezonančky), časem podle mě stejně noha příjde "sama" na tu pozici, která jí nejlíp vyhovuje (teda asi) ale je to jen a jen o zvuku - proč se dělá díra do rezonančnky na kopáku? - jednak kvůli mikrofonu a jednak kvůli odskoku a "tlaku", kterej z bubnu utíká při úderu a taky kvůli zvuku- neznám nikoho kdo chce aby se mu kopák rozezněl jako 12" malej tom-tom. Podle mě je to o tom, že kopák má specifickej zvuk, krátkej a silnej proto se i do rezonančky dělaj díry, nidko nepotřebuje dolouhý ooooooomphhhhhhhhhhh - teda asi potřebuje, ale od toho jsou tu pochodopvý bubeníci žejo.. podle mě je celý přirovnání odskoku paličky na malej buben něco jinýho než je odskok beateru z blány velkýho bubnu - v tom srovnání jsem nenašel žádnej smysl...
chápu to takhle: pokud chceš otevřený zvuk kopáku necháš beater odskočit, pokud chceš uzavřený "mlasknutí" necháš ho na bláně, prostě tak jak ti to zvukově vyhovuje (poku máš prořezaný rezonančky), časem podle mě stejně noha příjde "sama" na tu pozici, která jí nejlíp vyhovuje (teda asi) ale je to jen a jen o zvuku - proč se dělá díra do rezonančnky na kopáku? - jednak kvůli mikrofonu a jednak kvůli odskoku a "tlaku", kterej z bubnu utíká při úderu a taky kvůli zvuku- neznám nikoho kdo chce aby se mu kopák rozezněl jako 12" malej tom-tom. Podle mě je to o tom, že kopák má specifickej zvuk, krátkej a silnej proto se i do rezonančky dělaj díry, nidko nepotřebuje dolouhý ooooooomphhhhhhhhhhh - teda asi potřebuje, ale od toho jsou tu pochodopvý bubeníci žejo.. podle mě je celý přirovnání odskoku paličky na malej buben něco jinýho než je odskok beateru z blány velkýho bubnu - v tom srovnání jsem nenašel žádnej smysl...
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 16 zář 2005 14:17
- Bydliště: Únětice
- Kontaktovat uživatele:
predesilam,ze sem jeste necetl anketu,takze nevim co tam stoji,ale martin vajgl na workshopu nerikal co je lepsi,jen ze je to nutne zvladat oboji.hlavne v jazzu.
kdyz to uplne obratim a prezenu.....tak do crashe se da mlasknout taky dvojim zpusobem:bud ho po uderu chytnes nebo ho taky muzes nechat znit.samo-v 99procentech pripadu ho nechas doznit,ale mas i jinou moznost..stejne jak u toho kopaku.predstav si,ze hrajes nejaky jazzovy fast a kopak jednou zahrajes kratce,jindy ho nechas znit.muzes tu hru co se tyce frazovani dostat o dalsi patro nahoru.a to,ze to pozna jeden clovek v klubu,to ti muze byt jedno..proste pro dobry pocit...
kdyz to uplne obratim a prezenu.....tak do crashe se da mlasknout taky dvojim zpusobem:bud ho po uderu chytnes nebo ho taky muzes nechat znit.samo-v 99procentech pripadu ho nechas doznit,ale mas i jinou moznost..stejne jak u toho kopaku.predstav si,ze hrajes nejaky jazzovy fast a kopak jednou zahrajes kratce,jindy ho nechas znit.muzes tu hru co se tyce frazovani dostat o dalsi patro nahoru.a to,ze to pozna jeden clovek v klubu,to ti muze byt jedno..proste pro dobry pocit...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 54
- Registrován: 28 srp 2003 16:09
- Bydliště: Králův Dvůr, Křižatky
- Kontaktovat uživatele:
Myslim, ze si moh nazacatku napsat, ze tam ten beater nechavas a nemusel sis to tady takhle sahodlouze obhajovatsasa píše:a já si zrovna nemyslím, že je to tak jednostranný - vše je o zvuku to chápu, ale nikdo mi nemůže tvrdit, že odskakovat beater je správná cesta a vše ostatní je špatně - to je zkrátka podle mě blbost. Pokud někdo nečetl názory uvedené v otázce č. 5 v magazínu, mohl by tak lehce nabýt dojmu, že kdo neodskakuje je lemra
chápu to takhle: pokud chceš otevřený zvuk kopáku necháš beater odskočit, pokud chceš uzavřený "mlasknutí" necháš ho na bláně, prostě tak jak ti to zvukově vyhovuje (poku máš prořezaný rezonančky), časem podle mě stejně noha příjde "sama" na tu pozici, která jí nejlíp vyhovuje (teda asi) ale je to jen a jen o zvuku - proč se dělá díra do rezonančnky na kopáku? - jednak kvůli mikrofonu a jednak kvůli odskoku a "tlaku", kterej z bubnu utíká při úderu a taky kvůli zvuku- neznám nikoho kdo chce aby se mu kopák rozezněl jako 12" malej tom-tom. Podle mě je to o tom, že kopák má specifickej zvuk, krátkej a silnej proto se i do rezonančky dělaj díry, nidko nepotřebuje dolouhý ooooooomphhhhhhhhhhh - teda asi potřebuje, ale od toho jsou tu pochodopvý bubeníci žejo.. podle mě je celý přirovnání odskoku paličky na malej buben něco jinýho než je odskok beateru z blány velkýho bubnu - v tom srovnání jsem nenašel žádnej smysl...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 54
- Registrován: 28 srp 2003 16:09
- Bydliště: Králův Dvůr, Křižatky
- Kontaktovat uživatele:
Jelikož jsi napsal hodně nesmyslů, pokusim se to uvést na pravou míru
nechat odskakovat beater není jen správná cesta, ale je to hlavně jediná cesta jak dosáhnout nějaký techniky (rychlosti), čímž se nevylučuje použití zaráženýho beateru k získání "jinýho" zvuku. Dokud je čas můžeš použít k hraní cokoliv, třeba do toho bubnu kopat nohou ale když ten čas neni, nemáš jinou volbu.sasa píše:a já si zrovna nemyslím, že je to tak jednostranný - vše je o zvuku to chápu, ale nikdo mi nemůže tvrdit, že odskakovat beater je správná cesta a vše ostatní je špatně - to je zkrátka podle mě blbost. Pokud někdo nečetl názory uvedené v otázce č. 5 v magazínu, mohl by tak lehce nabýt dojmu, že kdo neodskakuje je lemra
V případě vyříznutý díry a hodně deky, se dá hrát i se zaráženym beaterem, rozdíl ve zvuku neni prakticky žádnej, má to vliv jen na techniku. Když ve šlapáku není nic a nemá ještě navíc díru, je potřeba k čistýmu úderu zaraženym beaterem hodně síly. I to se dá, ale je to fakt jenom na hraní, kde je "hodně času"sasa píše: chápu to takhle: pokud chceš otevřený zvuk kopáku necháš beater odskočit, pokud chceš uzavřený "mlasknutí" necháš ho na bláně, prostě tak jak ti to zvukově vyhovuje (poku máš prořezaný rezonančky),.
Timhle si popřel celej systém učení techniky, to by nikdo nemusel nikam chodit, kdyby na to končetiny přišly samy! Většinou je technika, která ti nejvíc ulehčí život, nejmíň pochopitelná a obtížná na nácvik, alespoň v prvopočátku. (prstová technika, dvojky tahaný prstama, skluz, odskakovanej beatersasa píše: časem podle mě stejně noha příjde "sama" na tu pozici, která jí nejlíp vyhovuje (teda asi)
To, že necháš oskočit beater neznamená, že budeš mít zvuk jako pochodovej bubeník, ale má to rozhodně co do činění s tvořením zvuku. Když zarazíš beater, tak ten šlapák utlumíš dřív než se stihne vůbec rozeznít a to je uplně stejný jako při odskoku paličky. Na dýlku zvuku maj vliv hlavně blány, pokud maj nějaký tlumení, popř. obsah bubnu...sasa píše: ale je to jen a jen o zvuku - proč se dělá díra do rezonančnky na kopáku? - jednak kvůli mikrofonu a jednak kvůli odskoku a "tlaku", kterej z bubnu utíká při úderu a taky kvůli zvuku- neznám nikoho kdo chce aby se mu kopák rozezněl jako 12" malej tom-tom. Podle mě je to o tom, že kopák má specifickej zvuk, krátkej a silnej proto se i do rezonančky dělaj díry, nidko nepotřebuje dolouhý ooooooomphhhhhhhhhhh - teda asi potřebuje, ale od toho jsou tu pochodopvý bubeníci žejo.. podle mě je celý přirovnání odskoku paličky na malej buben něco jinýho než je odskok beateru z blány velkýho bubnu - v tom srovnání jsem nenašel žádnej smysl...
-
- Diskutér Sféry
- Příspěvky: 197
- Registrován: 01 čer 2006 19:47
- Bydliště: na Ostrove
- Kontaktovat uživatele:
na bici se ucim, beater nechavam na blane, patu po uderu, kdyz je chvilku pauza davam dolu. Hraju spickou nekde v 1/3 az polovine pedalu od spodu. Snazim se slapat koordinovane, abych prasknul presne v okamziku, jak to ma byt. Mam uz ted zkouset nechat odskakovat beater, kdyz vim, ze bych v budoucnu rad zvladl rozmanitost zvuku na BD. Nebo se tim ted nemam zatezovat a hrat tak, abych to tam slapnul jak to ma byt?
PS. divani se na novu vyzaduje pevne nervy
PS. divani se na novu vyzaduje pevne nervy
doxo jo hraju se zaráženým beaterem ve věcech který sou rychlý (pro někoho nejsou rychlý)- ale v pomalej věcech hraju s odskokem stejně tak jako v tichejch - a hraju tak jen proto, že když hraju v tichejch věcech např. nějaký shuffloidní blues, tak tam prostě zatloukanej kopák potichu nezní tak dobře jako když ho hraju s odskokem - já si nic neobhajuju
ad1) v rychlosti máš nejspíš pravdu, nikdy sem takhle rychle nehrál ani asi hrát nebudu, ale pokud je to jediný správná technika tak máš asi holt pravdu - fakt je že když hraješ hodně rychle a pokud necháváš beater na bláně, prodlužuješ si dobu akce o jednu dráhu beateru takže tomu bych možná i rozumněl.....
ad2) nevím, ale já mám kopák kterej tlumit dekou nemusím a leze mi z toho opravdu zvuk za kterej se nemusím stydět ani náhodou - nejsem zastánce rvaní nějakýho bordelu do kopáku -prořezávám rezonančku takže to je asi zcela pochopitelný pokud mám neprořezanou blánu tak beater bude mít tendenci odskakovat o tom se nebavím, ale jak jsem psal já mám díru v rezonančce a udělal jsem jí tam i z toho důvodu, že byl pro mě problém hrát pokaždý s odskokem
(moje kopáky - mapex orion 18x16 - tlumit nemůžu protože je malinkej a když ho zatlumím tak nemá dostačující zvuk, peavey RBS1 22x18" netlumím protože to není potřeba je to basový monstrum)
ad3) jo to jak sem psal o tý noze že si v tom udělá pořádek sama, to je píčovina
ad4) tomu nerozumím, kopák je prostě jiný konstrukce než jakejkoliv buben - má znít jinak proto je to kopák, buben se rozezní i když na něj spadne kilo vepřovejch jater a nemusej odskakovat aby hrál....
no jo no asi mi nic jinýho nezbyde než se naučit nechat odskakovat beater od blány - zase 6 let cvičení v prdeli.
ad1) v rychlosti máš nejspíš pravdu, nikdy sem takhle rychle nehrál ani asi hrát nebudu, ale pokud je to jediný správná technika tak máš asi holt pravdu - fakt je že když hraješ hodně rychle a pokud necháváš beater na bláně, prodlužuješ si dobu akce o jednu dráhu beateru takže tomu bych možná i rozumněl.....
ad2) nevím, ale já mám kopák kterej tlumit dekou nemusím a leze mi z toho opravdu zvuk za kterej se nemusím stydět ani náhodou - nejsem zastánce rvaní nějakýho bordelu do kopáku -prořezávám rezonančku takže to je asi zcela pochopitelný pokud mám neprořezanou blánu tak beater bude mít tendenci odskakovat o tom se nebavím, ale jak jsem psal já mám díru v rezonančce a udělal jsem jí tam i z toho důvodu, že byl pro mě problém hrát pokaždý s odskokem
(moje kopáky - mapex orion 18x16 - tlumit nemůžu protože je malinkej a když ho zatlumím tak nemá dostačující zvuk, peavey RBS1 22x18" netlumím protože to není potřeba je to basový monstrum)
ad3) jo to jak sem psal o tý noze že si v tom udělá pořádek sama, to je píčovina
ad4) tomu nerozumím, kopák je prostě jiný konstrukce než jakejkoliv buben - má znít jinak proto je to kopák, buben se rozezní i když na něj spadne kilo vepřovejch jater a nemusej odskakovat aby hrál....
no jo no asi mi nic jinýho nezbyde než se naučit nechat odskakovat beater od blány - zase 6 let cvičení v prdeli.
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1882
- Registrován: 17 kvě 2005 12:57
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Tuplovaný řečník Sféry
- Příspěvky: 1882
- Registrován: 17 kvě 2005 12:57
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No tak je jasný, že když člk vycpe šlapák nějakým svinstvem, tak do toho může kopat jak chce a bude to furt stejný (tedy na pytel). Spousta lidí tady řeší jestli hrát s plnou přední blánou, anebo s otvorem. Pokud je plná přední blána, tak se snad zarážet beater ani nedá, to pak dělá "víření" (bohužel značně nechtěné). Sice se takhle opravu hraje hlavně jazz, ale ani v rocku to není někdy k zahození. Už to tady bylo x krát řečeno: dá se bez toho obejít, samozřejmě, ale hráč tím svoje výrazové možnosti značně omezí. To samé platí pokud se někdo nebude chtít učit třeba paradidly, dvojky, víření....bez všeho se sice dá obejít, ale bez toho ta hra moc hezky znít nebude a hlavně se tak člověk nikdy nikam neposune.