Stránka 5 z 5

Napsal: 28 lis 2006 15:02
od Rift
Když někdo umí hrát s odskokem, tak to zvládne i bez odskoku. Prostě na to bude hamtat a je to :) (stejně jako by nechával paličku na virblu nebo na činelu)

Napsal: 28 lis 2006 15:55
od Kulda
K tomu zatloukani..
Tady telocvikar teda zatlouka nebo nazatlouka?? Je tam zaber na hnaty..

http://www.drummerworld.com/Videos/mike ... adigm.html

Na konci je to videt jeste lip..me prijde, ze tak jako chvilema si zatluce a chvilema je celkem ukecanej.. :D

Napsal: 28 lis 2006 15:55
od Radim
Přesně tak, Rifte! Zarazit beater umí asi každý od chvíle kdy sedne za bubny. Ta druhá technika je poněkud náročnější na nacvičení, ale když ji hráč zvládne, hodně mu to pomůže na zvuk i kontrolu.

Koukal jsem na toho Portnoye a myslím si, že levý beater nechává na bláně, zatímco pravý ne. Vzhledem k tomu jaký má zvuk šlapáku je to asi celkem jedno, navíc je to typ hráče, který bude určitě umět obojí, ale pro svůj styl a zvuk to nepotřebuje řešit.

Napsal: 28 lis 2006 18:54
od Trade
Radim: Protože (aspoň mě) tam zní líp zatloukaně. Schválně jsem si zkusil hrát, tak jak říká doxa s tím položením paty. Neni to tak těžký, u jednodušších věcí to dávám v pohodě, u těžších bych to musel trénovat, ale kdybych to cvičil, tak za chvíli to mam v cajku. Jenže si říkám, že mam hromadu důležitějších věcí kde mam mezery a který bych měl cvičit než se zaobírat něčím takovým. Až to v budoucnu budu někdy třeba potřebovat (dejme tomu, že budu hrát jazz se zavřenym šlapákem), tak se to naučim. Jinak jsem zkoušel zvukovej rozdíl, když vyndam polštář (taky mi přijde zvláštní kategoricky odsuzovat tlumení ve šlapáku, rock se zavřenym šlapákem do tónu by zněl vyloženě hnusně. a ten polštář je pro zajímavost přímo od pdp...) ze šlapáku, tak už je slyšet rozdíl i když mam tlumící kruh na povolenym emadu a vyřízlou díru v reznonančce. Nicméně se mi pak odráženej zvuk nelíbí (logicky by se to muselo poladit aby to sedlo k tomu tónu) a už vůbec ne do toho, co hraju.
Myslím, že se shodneme na tom, že dobrý je umět obojí. Navíc si nejsem jistej, zda člověk, kterej od začátku začne hrát odráženě dá hned lepenej beater...nicméně ani jedna technika mi nepřijde tak těžká aby se jí v případě potřeby člověk nedokázal poměrně snadno naučit. Rozhodně je to snazší, než když někdo hraje celej život german gripem a pak má přejít na french, kupříkladu.

Napsal: 28 lis 2006 22:53
od Rift
Tak ono jde taky o to, že čim líp techniku odskoku ovládáš, tim dáš větší pecku. Prostě někdo kdo si to jen tak za odpoledne zkusí z toho nedostane takovej zvuk jako někdo kdo tuto techniku už ovládá ...

Zvuk kopáku ... obě blány mám s tlumícim prstencem. Rezonančka je navíc pískovaná. Na středu úderovky je pořádnej kus "salámu" :) S odskokem z toho leze pěknej krátkej bass. Prostě si tak krásně bublá. To jen tak k tomu, že neni potřeba pro krátkej zvuk zatloukat beater. Jasně, při zatloukání to má jinej charakter, ale rozhodně se z toho nechá dostat pěknej krátkej zvuk.

Napsal: 28 lis 2006 23:32
od Trade
Dobře, ale já zkrátka neakceptuji tvrzení, že jedině odráženě a kdo to nedělá je línej a vymlouvá se. To bych mohl říct, že kdo nehraje přespalově je flákač, protože to má přece ty a ty výhody...třeba.

Napsal: 28 lis 2006 23:57
od Bobroněnko
Souhlasím s Tradem.

Napsal: 29 lis 2006 02:44
od Benbuben
doxa píše: ....
Samozrejme je kazdyho vec na co chce hrat a jak chce hrat.
...

...
S odskakovanym beaterem se da hrat vsechno a na vsechno. Se zadupavanym ne.
...
Jednoduché a prosté. Najdete to už na první stránce. Než zas budete někdo brblat, tak si prosimvás přečtěte všechno, co tu kdo napsal, trochu se zamyslete... a jestli to porád nechápete a máte nějakej problém, tak je to problém ve vás a ne nikde jinde.

Napsal: 29 lis 2006 02:46
od Benbuben
p.s.: Doporučuju dlabat na to a cvičit. :) Třeba i odskakování beateru. :P

Napsal: 29 lis 2006 10:18
od Master
ben to vyřešil, on totiž hraje proráženej beater

Napsal: 29 lis 2006 12:12
od Trade
Ben: A ty zase nečteš, co píšu já...to je těžký. Nesouhlasím s názorem, že lze s odráženym zahrát všechno stejně jako se zaráženym. Potom by to totiž logicky muselo platit i obráceně. Myslím, že se shodneme, že se neshodneme:)

Napsal: 29 lis 2006 12:24
od Radim
A úplně nejhůře se (cokoli) se zaraženými prdy.
Dlabat na to a....víte co.

Napsal: 29 lis 2006 12:30
od Trade
Radim: Inu, nechci si představit odrážený prdy:D

Napsal: 29 lis 2006 20:19
od Bobroněnko
pošlu našeho basáka, ten ti tu techniku ukáže.

Napsal: 27 pro 2006 15:51
od kobdzey
Jednoduchy test na to co je lepsi, spociva v tom, ze obe verze nahrajete pres bezny mikrofon urceny pro snimani bd...
Odrazeni je pro zvuk lepsi.
V pripade, ze je bd hodne zatlumen, je okraden v prvni rade o vyssi frekvence, ale taky o ty basovy, co zpusobuji "dychani", ... proto kdyz je bd zatlumen, je jedno, jestli odrazet ci ne ( v ohledu na zvuk), z toho plyne, ze bd je dobre tlumit malo, aby jeho zvuk byl co nejbohatejsi a mel nejlepsi atack
V lomozu hry to clovek (zalezi i na mistnosti) tezko posoudi, ale ten, kdo dela ve studiu vi, o cem mluvim...

Napsal: 09 led 2007 15:31
od Medák
Bohužel taky "zadupávám", ale rozhodně to není záměr. Asi většina lidí co zadupává to dělá ne proto, že by to chtěla, ale proto že je to nejjednodušší.
Už jsem se ten odraz pokoušel několikrát cvičit, ale nemám na to nějak nervy. Když se na to soustředím, tak to jakž takž jde, ale musel bych to cvičit často a furt na to myslet. No, ale neberu to jako nějakou zásadní "vadu", ale taky z toho nechci dělat znouzecnost jako někdo.
V rychlejch dvoukopech se mně to ale už povedlo vylepšit - přenáším větší váhu na paty a palice pak odskakují jakoby samy a daří se mi dosahovat i větší rychlosti bez křečí a únavy!!!

Re:

Napsal: 18 dub 2014 17:30
od Posluchac
Medák píše:Bohužel taky "zadupávám", ale rozhodně to není záměr. Asi většina lidí co zadupává to dělá ne proto, že by to chtěla, ale proto že je to nejjednodušší.
Už jsem se ten odraz pokoušel několikrát cvičit, ale nemám na to nějak nervy. Když se na to soustředím, tak to jakž takž jde, ale musel bych to cvičit často a furt na to myslet. No, ale neberu to jako nějakou zásadní "vadu", ale taky z toho nechci dělat znouzecnost jako někdo.
V rychlejch dvoukopech se mně to ale už povedlo vylepšit - přenáším větší váhu na paty a palice pak odskakují jakoby samy a daří se mi dosahovat i větší rychlosti bez křečí a únavy!!!
Tak jsem zjistil, že hraji jako samouk techniku hraní šlapkami na oba dva způsoby. Můj názor je, že jde hlavně o to co nejvíce cvičit a nohy pozvolna si samy k danému stylu samy najdou cestu:))