Tak to by mě pak zajímalo jak tam máš ukazováček aby Ti nevadil.DUMP píše:Cetl sem tady ze vetsina z vas drzi palice mezi ukazovackem a palcem, pricemz muj ucitel me uci drzet palice mezi prostrednickem a palcem ..tak nevim..
-
- Řečník Sféry
- Příspěvky: 772
- Registrován: 21 čer 2005 14:06
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak o tom jsem v životě neslyšel. Nemyslí náhodou tradiční úchop? Ten se přece drží mezi prostředníčkem a prsteníčkem , ne?
Já hraju americkým gripem...sám jsem si ho upravil z německého, protože jsem měl hodně vytočené ruce a to mi vadilo.
Ale prostředníček jsem nikde používat neviděl (teda,až na ten pornofilm... )
Já hraju americkým gripem...sám jsem si ho upravil z německého, protože jsem měl hodně vytočené ruce a to mi vadilo.
Ale prostředníček jsem nikde používat neviděl (teda,až na ten pornofilm... )
nakonec by to mohl být ten kýžený a jak hrad v Karpatech tajemný Veselýho grip? Co?
nevim, ale třebas to má výhodu, všiml jsem si totiž, že mnoho bubeníků z let osmdesátých hrálo na velkou soupravu "bum čvacht" a do toho ještě stíhali dělat děsně drsný xychty, ukazovat pod svejma namalovanejma řasama zelený oční čočky a do toho hrozit paličkou na kameru, takže tudlencten způsob, by to mohl nahrazovat páč tiu zbyde ukazováček, kterej je nevyužitej, takže můžeš během hry i ukazovat na spoluhráče a ták, to bude bezva styl držení - super showing grip - used by the most drummers especialy Veselýho favourite classmates:-)!
nevim, ale třebas to má výhodu, všiml jsem si totiž, že mnoho bubeníků z let osmdesátých hrálo na velkou soupravu "bum čvacht" a do toho ještě stíhali dělat děsně drsný xychty, ukazovat pod svejma namalovanejma řasama zelený oční čočky a do toho hrozit paličkou na kameru, takže tudlencten způsob, by to mohl nahrazovat páč tiu zbyde ukazováček, kterej je nevyužitej, takže můžeš během hry i ukazovat na spoluhráče a ták, to bude bezva styl držení - super showing grip - used by the most drummers especialy Veselýho favourite classmates:-)!
Chtěl by vidět ty výhody při hraní prstovou technikou. Když držim paličku normálně ( mezi palcem a ukazováčkem ) tak na prstovou techniku mám 3 prsty a vzhledem k tomu, že mam docela krátké prsty a malíčkem nedošáhnu na paličku tak pouze 2 ( stehně jako Weckl ). Kdybych je držel jako Dupm tak by mě zbýval jen jeden prst a tim bych asi nic nazahrál. Jak se jmenuje tvůj učitel??
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 91
- Registrován: 06 říj 2005 02:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
To, co popisuje Dump je docela používané držení, hodně se o něm zmiňuje Jim Chapin v souvislosti s Moeller technikou. Je k vidění někde i u Weckla nebo Lathama.Výborná věc z lekcí Chapina, Famulara, Morella je fakt, že NEEXISTUJE jedno jedinné správné držení. Každé je dobré na něco a nejlepší je používat je všechny. French, German, American - všechno se hodí.Teď mě začnou kamenovat, že lepší umět jedno pořádně, než tři blbě, ale není to tak černo-bílé. Kdo viděl Joe Morello - Drum Method 1: The Natural Approach to Technique nebo Chapinovo Speed Power Control Endurance, ví o čem mluvím.
-
- Řečník Sféry
- Příspěvky: 772
- Registrován: 21 čer 2005 14:06
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím s Restem o multivariabilitě držení. Určitě bych chtěl jednou zvládnout všechny držení a snažím se k tomu pomalu dopracovat. Vlastně, pokud hraju na těžké činely,tak se mi líp hraje french. Když hraju na bicí tak american a na malej bubínek german.
Ten americkej používám nejvíc a kombinuju ho s francouzským.
A občas si zkusím tradiční držení,ikdyž mi moc nejde.
S tím prostředníčkem, jistě že se takto drží...třeba v souvislosti s moeller technikou, ale připadá mi zbytečný učit to někoho jak základní držení paličky.
Hlavně bych tím asi svýmu žákovi pěkně popletl hlavu...
Ten americkej používám nejvíc a kombinuju ho s francouzským.
A občas si zkusím tradiční držení,ikdyž mi moc nejde.
S tím prostředníčkem, jistě že se takto drží...třeba v souvislosti s moeller technikou, ale připadá mi zbytečný učit to někoho jak základní držení paličky.
Hlavně bych tím asi svýmu žákovi pěkně popletl hlavu...
Kostko a ty jsi byl u Veselýho, že takhle mluvíš o tom, jak učí žáky držet paličku????????????
BTW ta fotka Guiliany je sice hezká, ale pokud si nebyl na koncertě a neviděl na vlastní oči, jak ty paličky držel a hlavně jakýma způsobama jí držel a jak hrál...nemůžeš ho přeci házet do pytle bubeníků, kteří drží paličku jako prase kost (a na té fotce tu paličku takhle drží!) navíc soudit podle jedné fotky, to je přeci padlý na palici ne? - pravda je ta, že je to jedno jak ji drží, ostatně to už si nahoře řekl.
nejsem obhájce veselýho a ani asi nebudu, jeho metody motivace žáků se mi nelíbí - to jsem dřív nevěděl, nicméně už jednou tu byla debata o tom, že někdo roznáší drby o něčem o čem nic neví- kostko podlož to, kde si to viděl, kdo ti to říkal, kolik lidí ti to potvrdilo a kdo to byl...... ale tohle je jinak silně nedůvěryhodný
BTW ta fotka Guiliany je sice hezká, ale pokud si nebyl na koncertě a neviděl na vlastní oči, jak ty paličky držel a hlavně jakýma způsobama jí držel a jak hrál...nemůžeš ho přeci házet do pytle bubeníků, kteří drží paličku jako prase kost (a na té fotce tu paličku takhle drží!) navíc soudit podle jedné fotky, to je přeci padlý na palici ne? - pravda je ta, že je to jedno jak ji drží, ostatně to už si nahoře řekl.
nejsem obhájce veselýho a ani asi nebudu, jeho metody motivace žáků se mi nelíbí - to jsem dřív nevěděl, nicméně už jednou tu byla debata o tom, že někdo roznáší drby o něčem o čem nic neví- kostko podlož to, kde si to viděl, kdo ti to říkal, kolik lidí ti to potvrdilo a kdo to byl...... ale tohle je jinak silně nedůvěryhodný
Ale nač to čertění? Já myslím, že to Kostka nepodal až tak demagogicky. To s tím Veselého držením mi potvrdilo více lidí a také se ten způsob shoduje se způsoby, prezentopvanými některými hráči v Modern Drummeru.
Jinak bych se rozhodně postavil za to, že člk to má držet jak mu to vyhovuje, pokud s tím zahraje to co chce a jak chce, ale předtím by měl vyzkoušet co možná nejvíce "školních" a ověřených způsobů držení (aby se v "nabídce" zorientoval a vybral si to co potřebuje).
Thomas Lang psal, že používá různé typy držení na různé styly a různé druhy úderů.
Jinak bych se rozhodně postavil za to, že člk to má držet jak mu to vyhovuje, pokud s tím zahraje to co chce a jak chce, ale předtím by měl vyzkoušet co možná nejvíce "školních" a ověřených způsobů držení (aby se v "nabídce" zorientoval a vybral si to co potřebuje).
Thomas Lang psal, že používá různé typy držení na různé styly a různé druhy úderů.
však já se nečertil, jen mě to krapánek popíchlo, asi jako lešenářská trubka pod žebírko....
no vždyť to sem chtěl napsat o tom guillianovi - na tom koncertě vystřídal několik "úchopů" (fuj to je slovo) a šlo mu to bezvadně s každým z nich...
Co do "Veselýho gripu", tak tady mi nějak uniká to proč? konkrétně např. Tibor Adamský můj učitel, "veselej žák" dbá na to jak držet ty paličky? Proč dalších YKS jeho žáků ty paličky drží tak jak je drží?
no vždyť to sem chtěl napsat o tom guillianovi - na tom koncertě vystřídal několik "úchopů" (fuj to je slovo) a šlo mu to bezvadně s každým z nich...
Co do "Veselýho gripu", tak tady mi nějak uniká to proč? konkrétně např. Tibor Adamský můj učitel, "veselej žák" dbá na to jak držet ty paličky? Proč dalších YKS jeho žáků ty paličky drží tak jak je drží?
Ale Kostko to přeci není hádka, ale sám poukazuješ, že bys tu větu nepsal pokud by to takto někdo - jako já- vzal - to je přeci špatně, spoustu lidí si pak ten příspěvek přečte, nevyjádří se k tomu a huž po bubenických srazech lítají bludy a povídky "jeden bubeník povídal...." z tvého příspěvku a poslední věty, která začíná "kdežto Veselý ........a končí .........nevím, nevím....." to se na mě nezlob, ale to je zkreslující a takhle jak jsi to napsal to dává uplně jinej rozměr - prostě to mate a tváří se to jako blud - to že Vám Štěpán Smetáček nebo kdo říkal, že drží paličku jako kladívko je sice hezké, ale proč teda jeho veselýho žáci učí své žáky držet paličky jinak než kladívko a kladou na to celkem velkej důraz? Pochybuju, že veselý by toleroval jakýkoliv držení paliček (a to je moje domněnka!!!!) když pak svoje žáky striktně drtí v prstovejch technikách a podobně, že by si tím přidělával práci? tomu se mi nechce věřit. A to že se všeobecně ví, že Veselý Grip je držení kladívka a to se všeobecně ví, tak to jsem z toho jelen - nejsem si jistej totiž jednou základní věcí - a tou je zásadní otázka, kterou tu ještě nikdo nepoložil: JAK SE KURVA TEDA SPRÁVNĚ PODLE VESELÝHO DRŽÍ TO KLADÍVKO???...btw po tvém příspěvku o guilianovi jsem přeci kostko psal, že ta fotka, kterou si dal na sféru je zkreslující, ale o tom to není, plně souhlasím s tvojí myšlenkou, že pokud v tom člověk nalezne funkčnost, může si držet paličky třebas praso-gripem.
Když se postavíš a paličky chytneš zcela přirozeně do rukou svisle podél těla tak, aby Ti nevypadly (tudíž nijak křečovitě) a předloktí pak pomalu zvedneš do vodorvné polohy, výsledkem by mělo být co nejpřirozenější natočení palce/dlaně a tudíž držení, které propaguje Veselý. Jinak se tomu říká American grip. Jestli se tímto způsobem drží kladívko to nevím, ale každopádně je to podle mého názoru velmi funkční a efektivní způsob držení, při kterém by neměly vznikat žádná pnutí, křeče, nějaké nepřirozené tlaky apod.
Takze zjevne mam problem s drzenim kladivka, neb to drzim uplne jinak nez se ted pokousim, dle ucitele drzet palicky. Asi zacnu vic manualne pracovat.
Skoro mam pocit, ze kdyz clovek zahraje ty noticky tak jak ma, nekulha to, udery jsou stejne, vyrovnane, piano je piano a ne skoroforte, tak Vas nikdo za uchop plisnit nebude. Stejne jako jestli nekdo hraje vic zapestim a nekdo prstama.
Kdysi jsem tady popisoval jak drzi bubenik kapely Bratrsvo kocici pracky palicku. Tusim, ze to bylo mezi ukazovackem a prostrednickem, a jak mu to hraje. Mimo to jsem to vcera rikal uciteli a tvaril se, ze mi neveri.
Skoro mam pocit, ze kdyz clovek zahraje ty noticky tak jak ma, nekulha to, udery jsou stejne, vyrovnane, piano je piano a ne skoroforte, tak Vas nikdo za uchop plisnit nebude. Stejne jako jestli nekdo hraje vic zapestim a nekdo prstama.
Kdysi jsem tady popisoval jak drzi bubenik kapely Bratrsvo kocici pracky palicku. Tusim, ze to bylo mezi ukazovackem a prostrednickem, a jak mu to hraje. Mimo to jsem to vcera rikal uciteli a tvaril se, ze mi neveri.
-
- Diskutér Sféry
- Příspěvky: 105
- Registrován: 11 bře 2005 21:57
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Pánové,jen tak pro upřesnění - potřeboval bych od sebe rozlišit dvě techniky - při jedné míří palec vzhůru a palička leží na posledním článku ukazováčku,dlaň je svisle a při druhé technice (používám já) je nahoře hřbet ruky,dlaň je vodorovně a palce míří k sobě a palička leží na prvním a druhém článku-ukazováček jakoby paličku obtočí...Doteď nevím jak se který styl jmenuje...